Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Någon som vet om det finns något företag som har sänkningsats till nya V70 T6 AWD med automatisk nivåreglering?
Tycker att det är lite för högt mellan däck och skärm. Har kollat runt, men inte hittat någon som har till bilar med nivåreglering.
Letar också med ljus och lykta efter sänkning till min kärra, endå skillnaden e att jag har en D5'a men de kvittar ju i detta fall.
PM'a gärna om du hittar nått :)

Ska tillägga att jag kollat med Bilmodecenter, Forza och Lejsjöfors och dom hade inget. :cry:

Mvh David
Men hallå..... aut.nivåreg sitter i stötdämparna . Alltså måste du byta dessa mot andra, d.v.s montera bort aut nivåreg om du vill sänka.

Att flytta infästningen av dämparna i bilen eller i hjulstället lär inte låta sig göras på ett enkelt sätt .....
lunkan01 skrev:Någon som vet om det finns något företag som har sänkningsats till nya V70 T6 AWD med automatisk nivåreglering?
Tycker att det är lite för högt mellan däck och skärm. Har kollat runt, men inte hittat någon som har till bilar med nivåreglering.
Har du kollat hos sam bilmode?

Hittade detta hos dom:

H7620710 Sportfjädersats V70(135) T6 AWD 4125:-
vickan skrev:
lunkan01 skrev:Någon som vet om det finns något företag som har sänkningsats till nya V70 T6 AWD med automatisk nivåreglering?
Har du kollat hos sam bilmode?

Hittade detta hos dom:

H7620710 Sportfjädersats V70(135) T6 AWD 4125:-
Du kan ju inte stoppa i en kortare sportfjäder som sänker ! Då tror nivåregleringen att bilan är ned-lastad och pumpar upp den. Hur länge håller dämparna för det ?
Hej,

liten sökning på sänkningssats och nivåreglering gav detta resultat.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ng#p116121

Finns tydligen fästpunkter att köpa hos Volvo som flyttar ned nedra stötdämparfästet och på så vis lurar nivåregleringen. (D) någon som har artikelnummret?
http://www.adde.dk/forum/nivomat.jpg
Tack Adde
:-);
SAM bilmode säljer sänkningssats till Volvo V70N med bibehållen nivåreglering, så glöm "att det inte går", frågan är väl mer: Hur stora modifieringar krävs för att flytta övre lr nedre stötdämparinfästningen för att kunna sänka en V70II med nivåreglering.

Jag har pratat med en kille från Lejsjöfors och jag saxar här in hans svar:
Till den gamla V70 00-07 tog vi fram ett fäste till den nedre stötdämparinfästningen som flyttar ner infästningen 30mm, dock var fjädrar och fästen gjorda för V70 med nivåreglering, inte AWD.
Om vi tittar på den nya V70 2wd så håller vi på att utveckla sportfjädrarna och vi kommer även att ta fram ett fäste för att ”lura” nivåregleringen bak på bilen. Vi har i dagsläget inga planer på att ta fram något till AWD, men det blir kanske aktuellt till hösten.

Så ni som kör 2wd - Grattis! :-)-) Vi 4-krafsare får gå i väntans tider....

Mvh David

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]