Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av absolut
hej allihop,
får man tona sina sidorutor framme? har man problem med bilprovning sen? tack
av Sevak
Japp oftast problem. Ringde polisen själv det är till och med olagligt att lägga genomskinlig solfilm på framrutorna.
av absolut
det blir kanske dyrt om man gör att ändå...
Användarvisningsbild
av Brainy
Sevak skrev:Japp oftast problem. Ringde polisen själv det är till och med olagligt att lägga genomskinlig solfilm på framrutorna.
Nej nej, bara du klarar 80% ljusgenomströmning så är det lagligt, noterbart är dock att vanliga rutor inte ligger långt över gränsvärdet.

mvh
Anders
av absolut
tack så mycket för svaret...
av absolut
Hej, var köper man bäst en sån solfilm? Har nån ett förslag? tack för hjälpen
av peter w
:D Stopp stopp man får INTE montera någon film på framrutorna alls det där med ljusgenomsläpp stämmer inte för alla rutor är orginal tonade så pass mycket :wink:
Varför jag vet så har jag jobbat som solfilms montör :wink:
Men man kan alltid chansa för det har jag gjort :D
av Sevak
Polisen sa så till mig med. absolut ingen solfilm på framrutorna? Ska boka tid för mina rutor imorgon alla bak.
av matzen10
absolut skrev:Hej, var köper man bäst en sån solfilm? Har nån ett förslag? tack för hjälpen
Min bil är tonad här av förre ägaren (silver S60) http://www.lulesolfilm.se/bilfilm.htm.
Så om du ändå hade tänkt att beställa grejerna och göra jobbet själv så kan du ju titta där!
Tryck på "Bildgalleri" och sedan på "True Grey 38".

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
peter w skrev::D Stopp stopp man får INTE montera någon film på framrutorna alls det där med ljusgenomsläpp stämmer inte för alla rutor är orginal tonade så pass mycket :wink:
Varför jag vet så har jag jobbat som solfilms montör :wink:
Men man kan alltid chansa för det har jag gjort :D
Jag klara mig genom poliskontroller,och på besiktning mygla jag med att byta höger ruta till en utan solfilm och skyllde på jag ska slita bort skiten på förar rutan oxå :roll: det fungera i flera år och nu e bilen såld så det är nya ägarens problem nu :lol: :lol:
Men ska jag vara ärlig :oops: så en mörk höstkväll så var det bra mörkt att se ut genom rutorna :roll:
Hade "steg 2" i solfilm på framrutorna
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]