Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rn72
Passar dessa fälgar till min 850:96a? Ska kika på dessa imorgon och det blir ev. köp om de passar, jag har ju 5-bultars, bör väl passa då?

BILD--> http://i23.tinypic.com/2jazst4.jpg

Det är från en annons:
Continental dubbdäck 185/65/15 på aluminiumfälg som passar till
Volvo V70

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Funk
Ja dom passar rakt av om du inte har en Turbo..

/Thomas
Användarvisningsbild
av rn72
Roger på det! Har en 850 SE 96:a. Tackar för hjälpen.
av ludds
Lite ot, Men när jag sålde mina gamla sommardäck/fälgar så hade jag exakt sånna där fälgar på min bil i ngn vecka innan jag fick dem nya, funkade perfekt. Och min bil är just en turbo, visserligen en -94a. Med ngn sa att de inet funkar på turbo?
Användarvisningsbild
av Funk
Vissa turbovagnar har större bromsar och kräver 16" fälg.. Plåtfälgar i mindre storlek kan passa, men aluminiumfälgar tar i oket..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Phantom
Funk skrev:Vissa turbovagnar har större bromsar och kräver 16" fälg.. Plåtfälgar i mindre storlek kan passa, men aluminiumfälgar tar i oket..

/Thomas
Om jag inte hört fel så är det T5 och R som kräver större fälgar, inte den vanliga turbon...rätta mig om jag har fel :roll:
Har själv 15" på min bil.
Användarvisningsbild
av Funk
T5 var bara namnet på en Turbo på vissa marknader.Detta gäller då 850-serien och möjligen även V70
Och som sagt "vissa turbobilar" betyder inte alla, men inkluderar R-vagnarna...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
De bilar men främmre bromsskivor som är 302*mm mot 280* som det är på vanliga bilar fungerar det ej med 15"" och ej med vissa 16" vad jag har läst här på forumet.

*ej exakta siffror :oops:
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]