Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av noll3one
Hej gott folk,

Har en S40N T5 och funderar på att köpa en sportluftfilter till bilen. En insatsfilter har jag tänkt mig, nu finns det några stora märken på marknaden som Sf-Sprint insatsfilter, JR sportluftfilter, KN Sportluftfilter mm. Kan någon som kan luftfilter hjälpa mig vilken ersättningsfilter är bäst. Vilken ska jag köpa?

Tack i förhand för alla era råd
/noll3one
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag skulle nog köpa K&N filter. Men det är ju bara vad jag tycker :wink:
Användarvisningsbild
av axelmds
k&n är det ända jag har hört talas om. och det är helt OK
Användarvisningsbild
av Fluffen
Själv har jag kört med K&N insatsfilter i 3 år och tycker att det har funkat bra.
Användarvisningsbild
av vetten
jag skulle nog rekommendera K&N-filter har själv kört med det du beskriver nämligen ett som passar i orginalburken och det funkar perfekt :lol: MEN när du gör rent det så låt det först torka ordentligt och sen när du sprayat det med K&N-olja så måste det också få torka ordentligt, typ ett dygn så ska du slippa problem med att LMM-n tar skada och om du "jagar" lite mer dumpljud så får du det på köpet :wink: HeHe
av volvo-v70
vilket är bäst om man vill höra mycke dumpkjud öppet filter elle insats?

vart köper man kn filter?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Om du vill ha mer dumpljud så skulle jag köra på öppet lite mer jobb än ett instats men men.
Micro har och autotech motor i Trollhättan vad jag vet men det finns lite överallt om du letar lite. :lol:
av volvo-v70
okej tänkte om någon visste var man köper färdiga kit med avskärmning å så!
frågan e ju om de kommer låta så mycket, bilen är inte chippad än men den ska chippas inom kort och så e de orginaldump.?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Du får mer dumpljud med öppet luftfilter!
Vet att BSR säljer filtersatser dock inte K&N men ändå.
http://sv.bsrab.se/
Användarvisningsbild
av wide
Är det värd att hålla på med luftfilter som inte ger nån effekt?( om man inte har ett antal 100häst mer än original?), som kan skada LMM?..:)).

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]