Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Min dotter kom över en ny baklucka till sin 245 -90. Hon lämnade den till lackering hos en liten firma. Det blev billigt... i alla bemärkelser. Det har dels blivit väldigt ojämt runt glasrutan, trodde att man monterade ur den före lackering, alternativt maskade ordentligt?

Dessutom har man lackat ovanpå små rostskador, utan att slipa.

Hela ytan ser ut som apelsinskal, både visuellt och när man strycker med handen. Så min fråga är, vad brukar det bero på att det blir så?

Tänkte följa med henne tillbaka och skulle behöva lite argument för att få det omgjort. Det kostade 1800 kr. Monterade luckan gjorde en bekant efteråt, gratis.
av dartpro
Dåligt slipat och inte spätt ut färgen tillräckligt kan vara en del av orsaken till det dåliga resultatet.
av agb007
Apelsinskal lika med för lite färg.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Behöver du mer argument än att det helt enkelt är dåligt gjort.
Det är bara att visa upp bakluckan.... så ska det inte se ut. 1800,- för att spruta en 245-lucka är inte billigt, tycker jag, om det är standardlack (ej metallic).

Jag sprutade framskärm och motorhuv för samma pris när jag kört på en ren, iofs. så var det utan kvitto.
Användarvisningsbild
av Scania
Ja, det är standardlack. Dom har nog inte slipat luckan alls, det syns på små rostfläckar som finns kvar som "bubblor" och någon liten buckla som inte heller är ispacklad. Och som sagt mistor runt fönstret. Däremot lite lack här och där på kromlisten runt fönstret...
Scania skrev:Min dotter kom över en ny baklucka till sin 245 -90. Hon lämnade den till lackering hos en liten firma. Det blev billigt... i alla bemärkelser. Det har dels blivit väldigt ojämt runt glasrutan, trodde att man monterade ur den före lackering, alternativt maskade ordentligt?

Dessutom har man lackat ovanpå små rostskador, utan att slipa.

Hela ytan ser ut som apelsinskal, både visuellt och när man strycker med handen. Så min fråga är, vad brukar det bero på att det blir så?

Tänkte följa med henne tillbaka och skulle behöva lite argument för att få det omgjort. Det kostade 1800 kr. Monterade luckan gjorde en bekant efteråt, gratis.

Dåligt rengjort innan lackering, felaktig färg, för lite färg ja de finns mycke som kan va fel o sen då ta 1800 spänn e ju rena rama rånet, de köper ju du en utbyteslucka för betydligt mindre pengar
av mystiCal
Skulle säga dåligt slip efter lacken och dålig polering.

Gå tillbaka och KRÄV en nylackering, utan omkostnader.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]