Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av madbuddy
Läste en annan tråd att man kan använda olivolja på lister, kan man även använda det till inredningen t.ex dörrsidor och duligt?
Har svart inredning med halvskinn-V70-00.
Någon som provat?

Tack på förhand.
av NicklasO
Hej.
Du kan oxå använda, barnolja, motorolja, rapsolja, smör:)

Men dessa är fettbaserade p och håller fåligt mot avfettning, har inget uv skydd, lämnar en fet och blank yta.

Det kommer fungera, men inte som produkter som är gjorda för ändamålet.

MVH/
Användarvisningsbild
av Funk
Olivolja har man i matlagning !
Tvätta rent med en mild Ajaxlösning räcker långt, och om du vill ha blankt, gå på med lite vinylglans från t.ex Biltema.

/Thomas
av NicklasO
Funk skrev:Olivolja har man i matlagning !
Tvätta rent med en mild Ajaxlösning räcker långt, och om du vill ha blankt, gå på med lite vinylglans från t.ex Biltema.

/Thomas
Precis rengöring är det bästa, och oavsett om man ska behandla bör man rengöra innan.
Vinylglans ger jag dock inte mkt för då det i 99% av fallen och 100% i biltemas fall, innehåller flyktiga silikoner, som kan ställa till det vid omlackering, även när man använder det invändigt i bilen.

MVH/
Användarvisningsbild
av Funk
NicklasO har alldeles rätt, undvik silikon, tänkte mig inte för !

/Thomas
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag köpte en produkt som kom ut nyligen från Turlte , det skall vara extremt bra för skinn, behandlar skinnet, håller den fräsch och ren och skyddar mot UV, och jag tar lite på dörrsidorna och det blir riktigt bra,,,men olivolja tycker jag inte att man skall ta och helst inte SMÖR....men men
av NicklasO
Turtle brukar ju inte heller spara på silikonet, inte heller göra bra produkter om du frågar mig.

MVH/
Användarvisningsbild
av G-kraft
NicklasO skrev:Turtle brukar ju inte heller spara på silikonet, inte heller göra bra produkter om du frågar mig.

MVH/
jag är mer än nöjd..med just den produkten till skinn. Finns andra som inte är lika lyckade..men denna flaskan är mörkgrön med silver emblem. Ny produkt. Gick på 189:- så är det en smör färgad medel som man behandlar skinnet med...
Användarvisningsbild
av Pliind
usch hade på vinylglans i min bil.. nu kan jag inte ens titta på det utan att få rysningar genom fingrarna för att det är så halt :P se till så du inte har på ratten bara ;) då kommer du ingenstans förutom rakt fram om du svänger hähä

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]