Jag har ett tips till er... Här i Skövde finns det ett företag som heter "Lichron" som även driver ett tekniskt yrkesförberedande gymnasium. Lichron är ett företag som sysslar med all möjlig slags bearbetning av material med CNC-styrda svarvar/fräsar samt övriga maskiner förutom gymnasie- samt övrig utbildning. Har en del kompisar som går på deras gymnasium och de säger att en massa personer ofta kommer dit och vill få saker och ting tillverkade av Lichron, vilket de också får, mot pengar förstås, men inte särskilt dyrt vad jag förstått... Jag vet bl.a. Att Lichron tillverkat diverse delar till racingteamet TRM Skövde's Volvo S40...
Pratade med en kompis som går där och han sa att det oftast är företag de tillverkar saker åt, vad han hade upplevt under skoldagarna i alla fall... Flera elever som går där har svarvat egna växelspaksknoppar... Jag hade själv tänkt kontakta dem angående vad det skulle kosta att svarva en knopp till M47:an jag har. Men har inte gjort det än på grund av att jag har en hel del utgifter ett tag framåt, så knoppen får vänta lite...
Men gör så att ring Lichron och prata med dem! Nästintill garanterat att de åtar sig jobbet :lol:
http://www.lichron.se/
Tryck på knappen Lichron CNC-Maskiner, tryck sen på kontakt i menyn till vänster, där står förutom telefonnumret nedan, även nummer till försäljningsavdelningar, indelade geografiskt...
Tfn. 0500-44 50 50 [Huvudkontor, Lichron Skövde]
Lycka till!