Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av RacingTIC
Finns det nån snygg växelspaksknopp som passar till bilar med överväxel?
Nån webbsida där dom säljer sådana?
av Addekarlsson
Jag har bara sett en amerikansk firma som säljer såna. Tyvärr har jag inte kvar länken, för dom skulle ha typ 2000 kr plus frakt, tull, moms mm för en knopp i aluminium till lådan M46.... Så den var inte värd att spara tyckte jag...
Visst, den var handgjord, men ändå....

Jag hoppas nån annan har ett bättre förslag på firma som har detta, för jag vill oxå byta knopp i min bil. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Svensson
varför inte prova att svarva en egen i alu kan ju inte vara så jäkla svårt
av Addekarlsson
Gäller ju att man ska ha grejjer för det med. :???:
Är ju lite svårt det för en som inte ens har ett garage att hålla till i. :cry:

Mvh/ Adde
av RacingTIC
ja man kanske skulle ta och tillverka en egen...
men tiden räcker nog inte till, är väl lite för pilligt för mig också. :roll:
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
du får dra om kablaget så du har knappen på panelen så kan du ha vilken kniopp du vill
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag har ett tips till er... Här i Skövde finns det ett företag som heter "Lichron" som även driver ett tekniskt yrkesförberedande gymnasium. Lichron är ett företag som sysslar med all möjlig slags bearbetning av material med CNC-styrda svarvar/fräsar samt övriga maskiner förutom gymnasie- samt övrig utbildning. Har en del kompisar som går på deras gymnasium och de säger att en massa personer ofta kommer dit och vill få saker och ting tillverkade av Lichron, vilket de också får, mot pengar förstås, men inte särskilt dyrt vad jag förstått... Jag vet bl.a. Att Lichron tillverkat diverse delar till racingteamet TRM Skövde's Volvo S40...

Pratade med en kompis som går där och han sa att det oftast är företag de tillverkar saker åt, vad han hade upplevt under skoldagarna i alla fall... Flera elever som går där har svarvat egna växelspaksknoppar... Jag hade själv tänkt kontakta dem angående vad det skulle kosta att svarva en knopp till M47:an jag har. Men har inte gjort det än på grund av att jag har en hel del utgifter ett tag framåt, så knoppen får vänta lite...

Men gör så att ring Lichron och prata med dem! Nästintill garanterat att de åtar sig jobbet :lol:

http://www.lichron.se/
Tryck på knappen Lichron CNC-Maskiner, tryck sen på kontakt i menyn till vänster, där står förutom telefonnumret nedan, även nummer till försäljningsavdelningar, indelade geografiskt...

Tfn. 0500-44 50 50 [Huvudkontor, Lichron Skövde]

Lycka till!

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Har samma problem, bilen var inne på verksta[…]