Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Seafront
Det är onekligen rejält billigare att köpa kvalitetsdäck online. Trygga betalningssätt erbjuds, bra är också möjligheten att styra leveransen till lämplig mottagare. Enda nackdelen är väl om man tvingas till någon form av reklamation.

Ni som köpt, är det ”fräscha” däck? När är däcken tillverkade (datumstämplade) i förhållande till tidpunkt för beställningen?

Köper man däck, t.ex. hos OKQ8 så är i regel däcken tillverkade drygt sex månader tidigare.

/
Seafront skrev:Det är onekligen rejält billigare att köpa kvalitetsdäck online. Trygga betalningssätt erbjuds, bra är också möjligheten att styra leveransen till lämplig mottagare. Enda nackdelen är väl om man tvingas till någon form av reklamation.

Ni som köpt, är det ”fräscha” däck? När är däcken tillverkade (datumstämplade) i förhållande till tidpunkt för beställningen?

Köper man däck, t.ex. hos OKQ8 så är i regel däcken tillverkade drygt sex månader tidigare.

/
Det bör väl vara färska däck?! Min bror beställde från Bythjul och när de kom för 1 vecka sedan var de färska! Något mindre än så ska man inte acceptera eftersom man inte kan titta på det innan köpet! Tycker jag..
Reklamation: Du reklamerar inte däcket till online-firman! Det ansvaret skickas automatiskt över på din lokala firma som kränger på däcken åt dig! Den firman tar över ansvaret s.a.s. Och visst förekommer det fel; i Värmland (hörde jag från min däckgubbe) har de tröttnat och kommer man med egna däck så tar de BRA betalt för att kränga på dessa. På så sätt får de kostnadstäckning för frakt o.dyl. OM däcken skulle reklameras. Firman skickar då däcken till svenska återförsäljaren.

M V H
----> Matz
Användarvisningsbild
av Janne3
Jag har beställt av Dackonline många gånger och fått fräscha däck, tror att dom har stor omsättning på däck att de knappast är någon risk för att få gamla däck (min uppfattning) är själv jätte nöjd :lol:
av jaob
Hämta mina däck Ida på däckverkstaden och fick se att dom va över 3 år gamla... Och på deras sida står det att dom Max är 1 år gamla och att dom inte säljer äldre... Har skickat ett mail till dem nu men jag gissar på att dom inte gör ett skit. Tror ju iof inte att jag märker nån skillnad heller men det är ju en princip sak.
jaob skrev:Hämta mina däck Ida på däckverkstaden och fick se att dom va över 3 år gamla... Och på deras sida står det att dom Max är 1 år gamla och att dom inte säljer äldre... Har skickat ett mail till dem nu men jag gissar på att dom inte gör ett skit. Tror ju iof inte att jag märker nån skillnad heller men det är ju en princip sak.
Om det nu står så på deras hemsida borde dom ju absolut lämna dig någon slags rabatt. Åtminstone erbjuda dig att byta mot nya däck. :o
av jaob
Jo men grejen är den att dom är monterade på fälg nu. Det va däckverkstaden som sa att dom va lite gamla och att han brukar få från samma år när dom skickat till honom... Han sa det när jag hämta dem och då hade han redan monterat dem. Så att skicka tillbaka får jag nog inte vet inte om jag orkar det heller. Tror dom lär ge mig rabbat på nått annat sen. Kommer ju bara bli 5procent eller nått men ändå. Ska bli roligt att se va dom svarar och om dom bryr sig överhuvudtaget... Ingen mer som råkat ut för detta ?
jaob skrev:Hämta mina däck Ida på däckverkstaden och fick se att dom va över 3 år gamla... Och på deras sida står det att dom Max är 1 år gamla och att dom inte säljer äldre... Har skickat ett mail till dem nu men jag gissar på att dom inte gör ett skit. Tror ju iof inte att jag märker nån skillnad heller men det är ju en princip sak.

Förstår att det är en principsak, men du borde kolla hur dem packeterat däcken.
Är det helt tätt så borde gummit vara fräsht och slipper slitas sönder på bara en säsong..
Har för mig att iaf http://www.bythjul.com skriver när däcken är äldre än 1-2år.

Köpte 2år gamla sommardäck därifrån i början av sommarn, fungerar fortfarande fint och inte mer slitet än ett nyproducerat däck enligt mig iaf.
av jaob
xxxphxxx skrev:

Förstår att det är en principsak, men du borde kolla hur dem packeterat däcken.
Är det helt tätt så borde gummit vara fräsht och slipper slitas sönder på bara en säsong..
Har för mig att iaf http://www.bythjul.com skriver när däcken är äldre än 1-2år.

Köpte 2år gamla sommardäck därifrån i början av sommarn, fungerar fortfarande fint och inte mer slitet än ett nyproducerat däck enligt mig iaf.

Däcken kom löst med lite papp och plast runtom. Vet inte hur dom förvarar dem dock. Jag fick svar på mitt mail men fick typ inte reda på nått vettigt dom fatta inte så mycket av det jag skev
Tydligen. Dom påstod att dom kan sälja däck som är upp till 2 år men det förekommer väldigt sällan... Men mina är över 3 år iallafall och det stod inget när jag beställde dem och det va
Ordinarie pris... Dom skrev att jag kunde skicka tillbaka dem om ja inte va nöjd bara dom inte varit monterade. Men det skrev ja i första mailet men det fatta dom inte
Heller....
Jag brukar köpa däck i från Nordendäck och de har alltid varit nya. Jag köper visserligen bara premium däck, det kanske är annorlund om man väljer de billigare i listan.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!