Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av johan87
#6455
Tänkte bara lite amatörmässigt lacka om bilen men vet inte vart man köper någon färg för detta.
Funkar det me vanliga sprayflaskor?
Användarvisningsbild
av hova_71
#6464
*Biltema
*Mekonomen
*Micro
*Volvo

Några ställen som säljer färg till bilen :D
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
#6478
beror på vart du bor men en lokal färgfirma alternativt billacks butik...vore väl lämpligt ...om du bor i närheten av luleå kan jag tippsa dig om lackbutiken 0920 21 11 90
av Whiplash
#6644
Fortsätter i samma tråd..
Har fastnat för Volvos Laserblå och undrar var man kan få tag i den. Finns den måhända i Volvo butiken eller måste den specialbeställas? Prisidé?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
#6650
ring lackbutiken 0920 21 11 90 dom kan skicka med buss gods ..och dom har färg till alla bilar oavsett märke och årsmodell
av Whiplash
#6683
Tack för tipset. Ska höra med Volvo först och se om dom kan fixa och till vilket pris.
Användarvisningsbild
av olafixar
#6684
Whiplash skrev:Tack för tipset. Ska höra med Volvo först och se om dom kan fixa och till vilket pris.
Tror nog som Tvåförtifeman att bästa (och billigaste???) sättet och få tag i färgen är via en billackerare. Färgen är ju som int nå Volvo-special utan ALLA lackfirmor har ju möjlighet och blanda till den. Jag har till och med köpt Volvofärg från Bejers som är en byggfirma i Luleå :lol:
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
#6713
a men vebbis när du köpt färg via bejers så är det ändå lackbutiken som gjort färgen
Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]