Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Vi hann köra typ 100 m innan vi insåg att det var punktering på ett av däcken på bilen. Vid närmare undersökning upptäcktes att nån jävel stuckit sönder däcket och gjort samma på ett av däcken på vår andra bil. :mad: :mad: :mad:

Jag har inte sett hur stort hålet är, men visst finns nån förhoppning om att det ska gå att laga.
Frågan är bara, hur mycket stryk har stommen hunnit ta av att köras typ 100 m och tillbaka till ursprungsplatsen? Är det bara att kassera däcket, eller är det rimligt att tro att det är användbart en vinter till förutsatt att det går att plugga igen hålet?
Antar att det är däcksidan som är sönderskuren, slitbanan är det inte lätt att få en kniv genom..
Kan man ens laga skador på däcksidan? "Pluggar" fungerar väl bara i slitbanan?
Rejser99 skrev:Sidorna lagas tyvärr aldrig....
Numera är det nog så, kanske mest för priset och/eller den ofta låga profilen. I början på -80-talet när jag jobbade på Esso Bilverkstad i Halmstad hade vi tvätt och städning, men även lite service på Securitas bilar. Någon/några var lite irriterade på Securitas och skar sönder däcken på alla 4 bilar (3 st VW Golf och 1 st VW Passat). 12 st av dessa däck var nya eller nästan nya och dom lämnade jag in till en gummiverkstad för att vulka skadan (alltså inte "bara" plugga det), tror det kostade 50 kr st. 4 st av dessa däck hamnade på frugans förrsta VW Passat (en 1980 års nylackerad vit, dom rostade friskt). Och funkade fint, dom andra såldes för 100 kr st och 1 st reklamerades. Det läckte lite luft i själva lagningen, men en slang i så funkade det igen.

Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]

Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]