Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av speedbrake89
Har fått ta över en V90 som förmånsbil då jag bytt jobb. Det är en Inscription, med läderklädsel. Den skulle enl arbetsgivaren vara "rekonditionerad" då jag fick den. Tyvärr är detta inte gjort på ett bra sätt, det luktar typ mögel i bilen, panelerna är alldeles flammiga efter avtorkning med smutsigt vatten, sand kvar under mattor, i handskfack osv.

Min fråga nu är, vad skulle ni gjort som nästa steg? Jag misstänker att bilen bara varit inlämnad på någon slags "städning" som utförts dåligt.

Har fått OK från arbetsgivare på att göra om rekonditioneringen till rimligt pris.
Utsidan är inte ett problem, men jag skulle gärna bli av med den dåliga lukten och få en rejäl städning med fräscha trasor osv av insidan.

Vad skulle ni gjort i detta läge, har ni tips på något företag som kan utföra denna typ av rekonditionering av insidan till ett rimligt pris?

Helst i Solna/Norrort. Känns som om det finns mycket skumma företag i denna bransch, så tacksam för era erfarenheter.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Rimligt pris?

Som sagt en skojarbranch av sällan skådat slag.

Kolla med Hassan på Autorisma, han kan nog rekommendera något proffs.
Själv har han stängt för renovering.

Användarvisningsbild
av sbf
Definiera rimligt pris! När det kommer till rekond av bil är rimligt pris sällan synonymt med lågt pris. Orimligt lågt pris ger orimligt dåligt resultat.

Om du inte har något emot att åka en bit så kan jag varmt rekommendera Nicke på Uppsala Rekondservice. Han har tagit mycket väl hand om min svårarbetade solidsvarta V70 med trestegspolering och keramisk coating (TAC System). Kunnig och trevlig. Finns både på FB och YT.
av Andis
MrCap i Vinsta rekonda min samt lackbehandling en gång mycket bra resultat. Även kört efterbehandling någong gång. Efterbehandlingen var inte så dyr. Men starten är nog inte rimligt pris för din chef.

Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]

Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]