Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Mr M
Hej !
Någon som varit med om detta ?
Köpte nu i vintras nya Hakkapelitta 4, var väldigt noga med att "köra in dem" Har hunnit köra c:a 300mil och det har inte varit några högre farter, aldrig över 120, inga riv starter eller så heller... Upptäckte nu att det lossnat några dubbar från ett av bakdäcken, är det inte bättre kvalitet ?

Reklamera ? Någon som gjort det ?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
reklamera? att det lossnar dubb får du alltid räkna med ...dubben lossnar när man kör på bar asfalt o det är inget man kan går något åt
av s60
Samma med mina Gislaved nordfrost :cry:
Användarvisningsbild
av Ramon
De flesta dubbdäckstillverkare rekommenderar att man inte kör fortare än ca 100km/h. Annars är chansen stor att dubbarna lossnar, fast man kört in däcken...
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
har ingen betydelse hur du kör det är när du kör på bar asfalt som man tappar dubb .....svårt att få in?
Användarvisningsbild
av Brainy
Tvåförtifeman skrev:har ingen betydelse hur du kör det är när du kör på bar asfalt som man tappar dubb .....svårt att få in?
Dagens BS!
Vad tror du händer med ett dubb som väger några gram när bilen kör i 200km/h och hjulet snurrar runt runt? jo kraften den har mot fästningen i däcket blir bra mycket större och till sist så klarar inte gummit av att hålla kvar dubben utan den flyger.

/Anders
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
ja det vet jag men vad tror du händer om du svänger på asfalt i 50kmh ...jo du tappar dubb?!?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
tycker bara att det är så korkat att folk tror att dom ska kunna reklamera sina däck för att dom tappat 3dubb ..o för det andra så kan dom ju aldrig bevisa att dom kört lungt o städat
Användarvisningsbild
av Brainy
Tvåförtifeman skrev:ja det vet jag men vad tror du händer om du svänger på asfalt i 50kmh ...jo du tappar dubb?!?
Jo men du skrev ditt förra inlägg som att det kvittade i vilken hastighet du kör om du kör på is / snö och tyckte att det var så självklart att du ifrågasatte övrigas inlärningsförmåga :shock:
/Anders
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
men det var inte riktigt så jag menade men hur eller hur så tappar man dubb jag hade dock höjt på ögonbrynen om däcken var yngre än 100mil
Strålkastare

Hej Jag kan försöka hjälpa dig isf[…]

Vet att detta är en gammal tråd men t&a[…]

Lufttryck sommardäck

Vad som passar en, vad som är mest ekonomiskt[…]

Hej! Behöver råd och tips från er[…]