Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Islandern
Hej,
En liten passagerare förra veckan råkade spy i bilen, det han inte reagera förrens olyckan var ett faktum. Detta skedde på passagerarplatsen höger fram. Trots vad jag upplever som grundlig rengöring får jag inte bort lukten. Detta är gjort:
Har lagt mycket tid på riktigt grundlig rengöring, plockat bort innerdörren, rengjort under lister, sätet är ordentligt skurat. Jag upplever att jag har rengjort ordentligt över allt.
Efter det har jag sprayat med utspädd ättika och tvättat vissa områden igen,
och slutligen lånade jag en kompis ozongenerator. Körde två program, ett 2 timmars program och sen ett kortare där ACn var satt på recirkulation.
Finns det något jag borde ha testat, gjort bättre? Jag gissar att jag inte är den första som råkar ut för detta...
Tilläggas kan att det är mycket bättre, men jag kan ändå urskilja det fortfarande...
Tacksam för tips och idéer.
av Islandern
Nej det har vi inte, tänkte du på att köra av tyggolvet då? Det är skinnsäten, men den kanske fungerar där med?
av Lövet
Islandern skrev:Nej det har vi inte, tänkte du på att köra av tyggolvet då? Det är skinnsäten, men den kanske fungerar där med?
Precis på golvet. Det räcker med ett litet stänk så kommer lukten sitta kvar.
av Lövet
https://www.bollnasbilvard.se/textilvar ... 30795.html funkar bland annat.

Spraya på
Gnugga runt med borste ordentligt
Sug upp med våtdammsugare
Upprepa tills det luktar bra
av Islandern
Fjonsson skrev:Varför utspädd ättika? Kör på med outspädd.
Jag var nog lite feg, dålig eller ingen erfarenhet av att rengöra mes ättika bara. Körde 50/50 på 12%ig lösning.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Lite uppföljning: Bilia i Sisjön lö[…]

Lagret på ingående axeln I växell[…]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]

240 startar inte

😀😀😀