Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
Äntligen sitter 19" med sommardäck på bilen. Skönt. Men hur ska jag få bort all skit från vinterfälgarna? Har kört med Meguiars fälgtvätt som funkar perfekt på sommar fälgarna. Men det biter inte på den fast torkade smutsen från saltade vinter vägar. Finns det något mirakel medel att tvätta riktigt skitiga fälgar med. Tacksam för tips. :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
baggen skrev: fre 29 mar 2019, 17:56 Äntligen sitter 19" med sommardäck på bilen. Skönt. Men hur ska jag få bort all skit från vinterfälgarna? Har kört med Meguiars fälgtvätt som funkar perfekt på sommar fälgarna. Men det biter inte på den fast torkade smutsen från saltade vinter vägar. Finns det något mirakel medel att tvätta riktigt skitiga fälgar med. Tacksam för tips. :-(
Jag har testat många medel, men det effektivaste hittills är https://www.autodude.se/produkt/rostlos ... ns_breath/ :-)

Användarvisningsbild
av Micce1980
Blir det något kvar så kör med "clay", det kan du göra ändå så blir det riktigt rent :-D
Användarvisningsbild
av Perra83
Nu när fälgarna är lite tvättade så går du på med kallavfettning och pensel. Kallavfettningen kan ligga på länge så det får chans att lösa tjäran.
Har du slarvat med tvätt under hela vintern har lite att bita i. Det kommer att ta lite tid.

Felet kommer och går, bifogar felkoder. H&o[…]

CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]