Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Yrrah
Sedan barnsben har jag gått i tron att det är svårare att hålla en svart bil ren än en vit bil. Idag kom jag och tänka på det igen och har varken någon bra förklaring eller erfarenhet om det.

Är det en vedertagen sanning eller är det bara något som farsan sa för att jag skulle sluta tjata om en svart bil i mina yngre dar?

Någon som har testat båda färgerna och kan bidra med lite visdom?
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag har inte haft någon vit bil men jag hade en svart bil i 18 år och den var snygg när den var ren, men minsta lilla damm syntes direkt. För att inte tala om feta fingeravtryck. Aldrig mer en svart bil...
av haxpet
Svart bil är coolt, men det är svårt att hålla rent. Den bästa färgen är väl silvergrå metallic och avarter av den, dom brukar man kunna hålla ganska rena, eller ska vi säga så att skiten inte märks lika fort på dom.

Men vit eller svart, då skulle jag ta svart, vitt är inte lika snyggt.
Användarvisningsbild
av Janne3
Har ägt både vita o svarta bilar o min erfarenhet är att jag tycker att svart var jobbigast att hålla ren ,men gillar skarpt svart även om de är få stunder dom är rena
av jbl
Svart är svårast.
av Ugbugg
Svart är svårast. Men svart är snyggast. Därför har jag svart bil.
av Ola
Vit bil är enligt mig lättare att hålla snygg repor o dyl syns inte lika tydligt.Sen är det ju bra att man ser ev rostangrepp o stenskott i ett tidigt skede så att man förhindra spridning m.m.

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]