- mån 12 feb 2018, 22:31
#1232297
Jag skruvade lös takrailsen och täcklisterna på min v70 för att se hur illa det var med rosten.
Höll på att få en chock över hur det såg ut.


Det är som absolut värst på vänster sida (se bilderna) där yttersta fästet till railsen sitter. Sen är det små knottror här och var hela vägen bak, dock enbart i "rännan" så att säga.
Blästra känns väl hopplöst, förutom vid områden med de minsta bubblorna?
Kan en duktig svetsare byta plåtremsor där det är som värst? Jag kan tänka mig att taket är en känslig del att kapa plåt ur.
Rutan måste ur sen lär väl hela taket lackas.
Eller ska jag köra tills taket rostar bort och skrota bilen? Vore synd för den är fräsch runtom i övrigt.
:(
Det verkar som att man har bytt tak någon gång för i reservhjulsbaljan fanns en order på nya a-stolpar, och det ser ut som att man har borrat ur gamla svetspunkter. Kanske slarvades det med något då.

Höll på att få en chock över hur det såg ut.


Det är som absolut värst på vänster sida (se bilderna) där yttersta fästet till railsen sitter. Sen är det små knottror här och var hela vägen bak, dock enbart i "rännan" så att säga.
Blästra känns väl hopplöst, förutom vid områden med de minsta bubblorna?
Kan en duktig svetsare byta plåtremsor där det är som värst? Jag kan tänka mig att taket är en känslig del att kapa plåt ur.
Rutan måste ur sen lär väl hela taket lackas.
Eller ska jag köra tills taket rostar bort och skrota bilen? Vore synd för den är fräsch runtom i övrigt.
:(
Det verkar som att man har bytt tak någon gång för i reservhjulsbaljan fanns en order på nya a-stolpar, och det ser ut som att man har borrat ur gamla svetspunkter. Kanske slarvades det med något då.
