Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av RacingTIC
Någon som vet om det är lagligt att tona bakljusen me svart bakljusfärg? :|
av Addekarlsson
Nej, det är inte lagligt. Finns det inte original, så är det ej lagligt. Även om det finns original, så får du inte tona dom själv heller.
Tonar du, så bör du byta/tvätta inför besiktning. De flesta som provar besikta med tonade ljus åker på en ombesiktning, om man inte tonar det extremt ljust förstås. Men då är ju vitsen med det borta. :wink:
Får inte tona själv oavsett färg...

Så länge man inte tonar det toksvart/rött, så brukar inte trafikpolisen bry sig heller. Jag har inte blivit stoppad för det ännu på mina bilar iaf. :wink:

Grundregel i detta: Du ska utan några som helst problem kunna se vilken färg det är på baklyset när du står på typ 20 meters håll, och ljuset är avstängt. (som om jag följer den regeln på min 740? :wink: )

Mvh/ Adde
av RacingTIC
dåligt.. för det är ju tok-snyggt me tonat, men polisen i den här staden är galna så det är bäst att låta bli då. :cry:
av Addekarlsson
Trafiksäkerhet går före snygghet. :wink:
Men jag vet precis hur du tänker. Tänker exakt likadant själv så... :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Michaela
verkar som vi e 3 som tänker så då :P jag ska tona baklysena på min 740 vartefter :)
av jonas_bjork85
Att tona bakljusen ska vara lagligt, dock enbart om man inte ändrar färgen på blinkers och bomsljus. Så att lätt svart-tona ska inte göra något reglementsenligt så länge blinkers och bromsljus bibehåller sitt gula samt röda skarpa sken.

Hej hur aktiverar man fjärrdiagnos i Volvo On[…]

Bilen går lite ojämnt på tomg&ari[…]

Man kanske ska ge sig på och försö[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]