Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av perjak
Jag säger bara DITEC!

Efter att ha funderat fram och tillbaka lämnade jag in bilen på en behandling. Det måste vara det vettigaste jag gjort. Det blev ju en helt annan bil. Vilken lack.

Rådet till dig som går i valet och kvalet. SLÅ TILL!!
Användarvisningsbild
av AndreasC
perjak skrev:Jag säger bara DITEC!

Efter att ha funderat fram och tillbaka lämnade jag in bilen på en behandling. Det måste vara det vettigaste jag gjort. Det blev ju en helt annan bil. Vilken lack.

8:nde januari i Mölndal :D

Kul att du e nöjd :)
Användarvisningsbild
av A80TD
Finns de på närmare håll än Umeå, som deras hemsida antyder? ( Om man bor i Luletrakten alltså)
av perjak
Tror inte det. Jag passade på att göra det nere i Karlskrona eftersom jag firar jul med släkten här nere.

Kan passa på att ge en elloge till Jimmy som driver firman där. Synnerligen bra mottagande och en verkstad så ren att man skulle kunna duka till middag direkt bredvid bilen!!
av matzen10
Håller med! Ditec är något i hästväg bra!
Och den enda metoden som är kvalitetssäkrad i Sverige. Då vågar, åtminstone jag, lita på garantin.
Som sagt; står du i valet & kvalet = Slå Till!

M V H
---< Matz
av sportmomentum
Ditecbehandlade min bil direkt efter leverans, trots att lacken inte härdat eller hade den härdat, hur var det nu igen!? Min lackgaranti förmodar jag är förverkad, precis som den skulle ha något större värde. Kan ju inte vara speciellt vanligt att det blir fel på lacken.

Jag tar den risken om man säger så, väldigt lätt att hålla ren nu. Har man lagt ut x antal pengar på en bil så har man nog råd att kosta på några till för en behandling.

Slänger in denna brasklapp, alltid någon som vill hugga hehe. Finns ju fler aktörer på marknaden, men jag valde Ditec som jag bara hört gott om.
av Hellrider
AndreasC skrev:

taskigt bara att ni förlorar lackgarantin efter lackbehandlingar då! :lol: :lol:
finns att läsa i instruktionsböckerna!!
av Hellrider
CAUTION!

Volvo does not recommend the use of long-life or durable paint protection coatings, some of which may claim to prevent pitting, fading, oxidation, etc. These coatings have not been tested by Volvo for compatibility with your vehicle's clear coat. Some of them may cause the clear coat to soften, crack, or cloud. Damage caused by application of paint protection coatings may not be covered under your vehicle's paint warranty.

hohohoohohohohoh,va förvånade ni skall bli när ni lämnat in bilen för nån konstig grej på lacken och dom kollat upp om nåt är gjort!hohoohoho
av Dykaren
För dom som bor i Linköping eller rättare sagt i Östergötland så rekomenderar jag http://www.fordonsforadling.se Klas som jobbar där är en riktigt klippa. Jag har polerat flera av mina bilar där och gör det fortfarande. Min nya ska in där nu!! Priserna är vettiga och han är allt annat än omöjlig heller för den delen, är bilen välskött och att han ser att det inte är allt för mycket att göra samt att du kanske tar hand om den invändiga recondningen själv så kan han göra lite på priset oxå.

Den här har jag tagit: http://www.perma5.com/

Och NEJ det är inte jag som vare sig jobbar där eller äger stället, jag kan bara rekomendera dom!!
av Noodles
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:

taskigt bara att ni förlorar lackgarantin efter lackbehandlingar då! :lol: :lol:
finns att läsa i instruktionsböckerna!!
Hur lång lackgaranti har man då?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]