Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hej alla glada! Vet ej om man kanske kan fråga detta här. Men nu är det så att jag skulle vilja ha någon form av instegsbelysning så som det är fram som lyser upp golvet då man öppnar dörrarna. Är det någon som har en riktigt smart och enkel lösning på detta? Gäller enbart bak i bilen asså till de som sitter där bak :)

Tack!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jäkla synd att det inte följde med från P2 S80:n. (som hade en mycket bättre kupé på alla sätt..) Där sitter iaf lampor i dörrsidorna bak, ovanför prylfacket. Lyser upp en aning på både golv och mark beroende på hur öppen dörren är.

Men beroende på hur mycket du vill att det ska lysa upp kanske något i underkant av förarstolen är en enkel lösning? Det är ju lätt att få det att inte synas där. Att montera något i underkant på baksätet ser kanske konstigare ut när någon sitter där.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Håller med! Ja det var nog mer under framsätena jag hade tänkt mig nått. Finns de nått färdigt kitt eller nått som är enkelt att koppla in så de går på samtidigt som den andra golvbelysningen? Finns lite saker att sätta i cigguttaget men vad skulle du kanske rekommendera?:)
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag ville ha det i min V50 2008, så jag skarvade mig in på instegsbelysningen i fram, drog kablarna snyggt under matta etc till baksätet. Så under framstolarna har jag platta LED-lister från eBay som tänds och släcks samtidigt som de i fram.

De liknar dessa:
Bild
Användarvisningsbild
av DooZeR
grillchips skrev:Jag ville ha det i min V50 2008, så jag skarvade mig in på instegsbelysningen i fram, drog kablarna snyggt under matta etc till baksätet. Så under framstolarna har jag platta LED-lister från eBay som tänds och släcks samtidigt som de i fram.

De liknar dessa:
Bild

Se där ja! Så de borde gå med vilken list som då nästan och enkelt skarva in sig pånde där fram? Tänkte så man inte belastar de fär mycket:)
Användarvisningsbild
av grillchips
Spontant, ja. Bara det är 12V, LED drar ju ohyggligt lite i förhållande till traditionella lampor så det borde inte vara några bekymmer.
Jag skarvade mitt som så att jag lätt kan återställa det till original om jag vill.
Användarvisningsbild
av DooZeR
grillchips skrev:Spontant, ja. Bara det är 12V, LED drar ju ohyggligt lite i förhållande till traditionella lampor så det borde inte vara några bekymmer.
Jag skarvade mitt som så att jag lätt kan återställa det till original om jag vill.
Okej se där ja! Låter bra:) tips på billiga såna lister här i sverige med kanske?:)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
DooZeR skrev:
grillchips skrev:Spontant, ja. Bara det är 12V, LED drar ju ohyggligt lite i förhållande till traditionella lampor så det borde inte vara några bekymmer.
Okej se där ja! Låter bra:) tips på billiga såna lister här i sverige med kanske?:)
De brukar inte vara så billiga i Sverige.. Aliexpress eller eBay är supersmidigt.

grillchips: Vad köpte du för färgtemp och hur matchar det originalbelysningen?

Värt att kolla hur kabeln från giv[…]

Hej! Ibland när man bromsar in lite snabbt s&[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Fick idag monterat dragkroken jag hade liggandes, […]

löphjul multirem

Hej! Har samma fråga löste du detta? A[…]