Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Behöver införskaffa mig nya däck till bilen + hjulinställning då bilen slitit däcken snett framförallt backdäcken så tänkte att en ny uppsättning däck + hjulinställning får bilen kännas bra & gå rakt. Har haft Conti sport contact 5 på bilen, det har varit ett helt okej däck, med bra grepp framförallt på blöt vägbana men tycker de har slitits fort. :wink: Prioterar hållbarheten på däcken så vill gärna ha de som rullar längst men ändå något av premium märkena. På min XC70 hade jag tidigare Pirelli Scorpion och de hade grym hållbarhet. Har 3-4mm kvar fram så det är väl lika bra att köpa 4 nya.

Någon som har erfarenheter av dessa däck?
Funderar på något av de här:
245/40x18

Michelin Pilot Sport 4 1795kr
Pirelli P7 Blue Cinturato 1550kr
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 1650kr
Pirelli P zero nero GT 1450kr
av Schmoyoho
En sidofråga men märkte du av några vibrationer med dina contisportcontact femmor? Försöker röna ut varför jag har vibrationer i min bil och då fick jag tipset att just dessa däck kan bli orunda av att ha stått.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det vibrerar lite i hastigheter över 110 km/h ungefär, har haft bilen helt stilla fyra månder i garaget över vintern. Kanske det som gjort att det slitit mer snett, länkarmsbussningarna bak byttes i höstas också men det gjordes ingen hjul inställning då för det skulle inte behövas enligt verkstaden.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
av Schmoyoho
Jag bytte mina förra året också och då gjorde man en hjulinställning efteråt.

Får jag fråga varför bilen stått över vintern om det är D5:an du säljer, från en sak till något annat?
Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]

Hej! Min 940ltt -1996 är chippad i bräns[…]