Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Darrell
Hur många här inne har erfarenhet med det typiska på våra Volvos med matta baklysen? :D
Mina baklyktor på min 740 -88 har blivit matta och stygga! Finns det lösningar att få dom fräscha igen med nåt medel eller liknande,
eller måste man lägga pengar på att införskaffa sig nya lyktor?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vet inte men det har gjort tonvis med gånger, måste finnas hur mycket info som helst, googla polera bakljus/baklyktor eller liknande. Säljs färdiga kit och kan köpas vissa medel man kan polera med. Kolla på te.x. pingens, sen ska man kunna våtslipa och klarlacka eller köra med autosol med men allt kan kanske bero på hur pass illa de blivit
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har hört något om att man kan gnida in olivolja eller om det var rapsolja och dom ska bli rätt så blanka igen då. Sen är bara frågan hur dom blir när du tvättar med avfettning.
av Darrell
White skrev:Våtslipa och sedan klarlacka, funkar hur bra som helst.

Ok! Det låter som nåt jag skulle kunna prova på. Hur går jag tillväga?
Köra med olika slip papper gradvis eller köra med bara ett och sen lacka?
av Darrell
White skrev:Våtslipa med 1000 eller 1200 papper, sedan klarlacka.

Ok! Ett av dom papperna då alltså. Ska man se nyans skillnad innan klarlacken läggs? Detta är ju nåt jag aldrig provat på,
så man vet ju inte hur resultatet före klarlack ska se ut.
av Darrell
White skrev:Det ser ganska matt ut efter våtslipning och innan klarlacken är lagd.

Ok! Svårt att utse resultat efter våtslipning och före lackning med andra ord då?

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

Jag har försökt mig på en lagning […]