Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
en lackskyddsbehandling som håller 6 år, dvs typ 5X längre än andra, utan återbehandling tror jag inte på alls.
12-18 månader håller proffsens lackskydd, sen måste behandlingen göras om igen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Visst kan det finnas skydd som håller i fem år men till vilken nytta?
Repor och annat blir det redan första året och efter två år måste man säkert polera om lacken och då har man ingen nytta av att skyddet håller tre år till när lacken ändå ska poleras och ett nytt lager lackskydd måste läggas.
av crstonetto
Jag gjorde denna brilliant Care behandlingen på min Volvo xc70 i höstas och är kanon nöjd.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Sedan kan man alltid diskutera vad som menas med "5 års hållbarhet" Bilen lär ju se förjävlig ut efter 5 år i lacken även om det skulle vara en uns av lackskydd kvar. Ett lackskydd förhindrar ju inte ett tvättrepor osv uppstår. Överreklamerat, jag putsar hellre kärran 3gg per år, det ger bättre resultat i längden tycker jag.
av Ubbe73
Hämtade min xc60 som varit på Perma5ive behandling. Resultatet är riktigt bra. Bilen har två år på nacken och det var en hel del ytliga repor som nu mer eller mindre är borta. Nu återstår att se hur den håller över tid. Återbesök om 6 mån därefter vart 12:e månad. Kostade lite mer men var gör man inte för sin bil.
Användarvisningsbild
av Derank
iom återbesöken lär den ju hålla i så länge återbesöken fortlöper, de lär väl dra av dem med polish vid återbesöket el?
av Ubbe73
Det stämmer. Fick betala 4900:- och det är 5 års garanti med återbesök. Firman har mycket gott rykte om sig. Hoppas att det infrias.
av Ubbe73
Det skall inte kosta något.......tror jag. När jag hämtade så nämndes inga extra kostnader i samband med kontrollen. Jag kommer givetvis att se hur lackförseglingen ser ut över tid.

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]