Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av mulb
Power2night

Är det något att ha?
Hittade ingen info när jag sökte i forumet om dessa lampor.

http://www.samsteffansson.se/

Dem skriver:

"HÖGRE LJUSSTYRKA
Power2Night, ny högeffektiv halogenlampa med blåaktig effekt. Finns som H7 för halvljus. För helljus finns HB3 som ger 30% mer ljus jämfört med original glödlampa.
Glödlampor, stylingglödlampor mm finner ni under TILLBEHÖR / Belysning / Glödlampor.

Artikel nr Beskrivning Bild Pris
95083232 Glödlampa HB3 12V 65W Premium. (Bl.a Volvo V70N, S60 mfl upp till 2005). bild 95:-
95083273 Halogenglödlampa, Power2night. H7 12V 55W. Maximal prestanda och blåaktig effekt. Pris per par. bild 395:-"

Tack på förhand!

Flyttar!
Loner
Användarvisningsbild
av Mikko
Det beror säkert på om man är ute efter mer ljus på vägen eller det "blåaktiga" ljuset. Själv har jag provat på de flesta glödlampor som sägs ge mer ljus på vägen. Jag köpte Philips X-treme Power (har jag för mig att de hette) som sägs ge upp till 80% mer ljus än en vanlig halogenglödlampa. Den glödlampan kan jag rekommendera. Jag hade Philips Night Vision (+50%) förut och jämfört med den blir det faktiskt mer ljus på vägen med X-treme Power. :idea:
Användarvisningsbild
av greeeken
Tycker du ska av stå från allt som har med blåare ljus att göra.
Ljusbilden är så mkt sämmree.
EX
Köpte glödlampor på 8000 k inte xenon utan vanliga halogenlampr o det var skrämmande va dåligt ljuset var
Hade konverterat till xenon o har 10 000 k = Blått ljus, inte alls nöjd me ljuset ångrade mig att ja valde blått.
Gick till 6000 k mkt vitare ljus o det blev en otroligt skillnad.
Håll dig till VITT ljus är min rekomendation
av volvoR+s60
greeeken skrev:Tycker du ska av stå från allt som har med blåare ljus att göra.
Ljusbilden är så mkt sämmree.
EX
Köpte glödlampor på 8000 k inte xenon utan vanliga halogenlampr o det var skrämmande va dåligt ljuset var
Hade konverterat till xenon o har 10 000 k = Blått ljus, inte alls nöjd me ljuset ångrade mig att ja valde blått.
Gick till 6000 k mkt vitare ljus o det blev en otroligt skillnad.
Håll dig till VITT ljus är min rekomendation
Håller med greeeken.
Hade också blåa lampor på min s60 och blev mycket besviken. Gick över till ett annat par med vitt ljus och nu är det kanon!
Men blått är snyggt :D
av mulb
Har nu provat dessa lampor och kan säga att jag är helt undrande. Ingen skillnad från mina gamla vanliga volvolampor. Blå nyans för styling? Rena skämtet, ingen kan se något blått i dem, även om dem har en blå topp.

Rekommenderas inte alltså. Kostade dessutom 395:-!
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]