Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Rizzt
Hej,

Hittar fan inget bra när jag googlar. bara massa proffsgrejor jag inte bryr mig om.

Dottern lyckades slå med någon leksak så det vart ett litet hål/jack i överkant på dörrsidan på passagerarsidan i själva "vinylen". Ca 3mm stort. Vet ej tusan vad det är för material i nya Volvo.

Det jag undrar om det finns någon billig och smidig lösning som ni brukar göra. För att fylla igen hålet. Mest för att det inte ska bli större med tiden. Typ ha i någon tjock plast massa som man kan dutta i och platta till så det härdar på plats. Tänker lite typ "tjärmassa" fast för plast och mindre geggigt/smutsigt.

Det ska vara billigt. helst vara tillgängligt lätt. Typ Biltema eller liknande. Då jag varken har ork eller tid att komplicera till det med proffs saker som man typ kan köpa från staterna.

Idéer mottages varmt.

EDIT:
Kan ta kort på eländet så får ni se om ni önskar.
av Rizzt
White skrev:Jag lagade dörrsidan i min 850 jag hade med grå Latexfog, när detta härdat kan man sätta i med rätt färg med en liten konstnärspensel.
Ok, tack. Blev det hållbart? Nu snackar vi om ett mycket litet hål/hack.

Och lite svart latexfog kanske funkar kanon. Brukar ju bli grå-svart. Precis som inredningen i bilar brukar vara.

Får testa på nått gömt ställe. Och se om det blir hållbart i längden. Utsätts ju för en hel del värme/temperatur växlingar.
av Rizzt
Perra83 skrev:Ja tänkte föreslå någon typ av fog. Nog tusan håller det. Finns nog i matt finish. I värsta fall får du byta dörrsida.
https://www.okq8.se/produkter/bilproduk ... kon-svart/

Kanske funkar att dutta i lite och platta till. Mest orolig att den kan vara högblank. Och kommer sticka ut mer än hålet i sig.

I värsta fall får det väl bli om det går åt fanders. att inhandla en ny dörrsida som ni säger.
http://www.bildelsbasen.se/67-W1259759.html

Men skiljer ju lite i pengar om man säger så.. Och hålet är ju nästan obefintligt. Man ser det knappt om man inte vet (som jag) att det finns.
Användarvisningsbild
av White
Rizzt skrev:
White skrev:Jag lagade dörrsidan i min 850 jag hade med grå Latexfog, när detta härdat kan man sätta i med rätt färg med en liten konstnärspensel.
Ok, tack. Blev det hållbart? Nu snackar vi om ett mycket litet hål/hack.

Och lite svart latexfog kanske funkar kanon. Brukar ju bli grå-svart. Precis som inredningen i bilar brukar vara.

Får testa på nått gömt ställe. Och se om det blir hållbart i längden. Utsätts ju för en hel del värme/temperatur växlingar.
Jo då, det höll bra. :)
av Jonas_latt
Jag skulle kört någon silikon lim. Biltema har massa olika tex en svart lim och tätning.
Latexfog som man har till bygg blir ju aldrig hård och då e väl risken att något barn sitter och skrapar på det?
Lim tätning blir fortfarande som silikon fast lite hårdare.

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

Jag har försökt mig på en lagning […]