Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rylle
Någon som prövat sig på detta?

Bilen vi köpte har mörkaste möjliga eftermonterade solfilm i bagagen. Jag trodde i början att detta inte skulle bli något problem...men i p-garaget där vi bor måste man smita pelarna med någon centimeters klaring för att få plats att stiga ur. Och det är ingen hjälp med mörk solfilm... om man säger så.

Så, någon som har förhoppningsvis, goda erfarenheter med att ta bort solfilm? (känns lite illavarslande att göra detta med tanke på antenner/värmeslingor i bakrutorna...)

God hjul! :lol:
//robban
Användarvisningsbild
av palmqvist
Skall bara vara o rycka bort, ev får du värma med hårfön eller försiktigt med pistol, antenner o andra slingor behöver du inte oroa dig för så länge du inte är där med knivar eller skalpeller
Användarvisningsbild
av rylle
Tack för svaret!
Då har jag julpyssel framför mig, frugans hårfön får följa med ut på parkeringen :)

:D
av Kimmen90
Till klistret - en sprayflaska med vatten och lite Yes + en riktig klickskrapa
av krolleg
Som nämnts tidigare så hjälper det mycket om du kan värma rutan. Pilla försiktigt loss ett hörn och värm med värmepistol eller hårfön strax framför det området du börjar dra lös så brukar de gå bra. Dra långsamt så sitter limmet kvar på filmen, drar du för fort ökar risken att limmet sitter kvar på rutan och du får spendera tid med att rengöra :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Inga skrapor på rutorna, definitivt inte bak. Använd antingen Lahega Herofix, eller thinner (är mest effektivt, både på lim och på hjärncellerna). Dessutom förstör det plast om du kommer åt nån sån.
Du bör se till att bilen är VARM (typ helst ställa den i solen en varm sommardag) då släpper oftast limmet från glaset när du rycker filmen.
Sitter allt lim kvar efter att du dragit filmen har du flertalet timmar med jobb, och eventuella dörrutor ska ur eftersom det finns lim under skraplisten.
Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?