Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Nu finns det säkert lika många teorier som det finns mekaniker, men vad jag har hört så bör dom förvaras liggandes (monterade). Alternativt ståendes (omonterade).
av Droopy
Såvida de inte ligger i 10år i sträck kan du ha dom ståenden, liggandes, på tvären, hängandes, på sniskan, på balkongen, i källaren, på loftet, ja kort sagt hur du vill utan att det gör något.
Användarvisningsbild
av ER
Köp 45x70 regel och bygg själv i samma design fast med "dina" mått. Dels bra mycket billigare samt man får det exakt som man själv vill då 4 i bredd inte alltid är det bästa vad gäller utrymme och man har fyra+ uppsättningar att ta hand om samt klarar betydligt mera belastning per plan än denna. Har inte märkt nåt strul med märken/orundhet/annat problem pga stående på 45x70 reglar enligt denna principen med 45 ytan uppåt för bästa bärighet , fast då har ju jag något mera tryck i däck än vad som "rekommenderas".
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har ett sånt här som jag köpte för ca ett halvår sedan.
Funkar finfint. Tog lite tid att montera bara. Inte för att det var det minsta svårt men det är många skruv+mutter som skall ihop.
Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]