Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Någon med erfarenhet av Goodyear Efficient Grip Performance? Ska sitta på min S80 2.5T 2010.

Kör idag med Continental Sport Contact 5 & är nöjd, kan dock få tag på GY till ett bättre pris, det är 225/50 R17 frågan gäller. Grepp, hållbarhet & buller, litar mer på folk som kört däcken än det man läser på tester.

Eller förslag på andra bra däck.
Kört med 2 uppsättningar på min mondeo, mycket nöjd.

Blir dom däcken på min v70 när originaldäcken tar slut
Jag hämtade ut en ny V40 CC måndags med originalmonterade Continental ContiSportContact 5 (225x50x17) och håller på att bli tokig på högt vägljud. Om man jämför på Bythjul.com så har Continental ContiSportContact 5 dubbelt så hög ljudnivå som Goodyear EfficientGrip Performance vilka jag har monterade på min andra bil. Den bilen blev väldigt tyst när de däcken monterades i våras. Går det inte att reklamera så byter jag nog ändå till våren trots att däcken är nya.
Användarvisningsbild
av börne
Frippan skrev:Jag hämtade ut en ny V40 CC måndags med originalmonterade Continental ContiSportContact 5 (225x50x17) och håller på att bli tokig på högt vägljud. Om man jämför på Bythjul.com så har Continental ContiSportContact 5 dubbelt så hög ljudnivå som Goodyear EfficientGrip Performance vilka jag har monterade på min andra bil. Den bilen blev väldigt tyst när de däcken monterades i våras. Går det inte att reklamera så byter jag nog ändå till våren trots att däcken är nya.
Kul med lite svar, hade glömt tråden & inte kollat :oops:

Vet att en del tycker Conti SC5 väsnas... vet inte om S80:in är bra isolerad för jag störs inte av däckljudet. Får se vad det blir, har tre däck jag kollar på just nu, Conti som jag redan har, Goodyear EGP & Michelin Primacy 3.
Köpte Goodyear EGP förra våren och är grymt nöjd. riktigt bra väghållning på både torrt och vått underlag. Många plus från mitt håll och kommer nog köpa sådan igen då det blir dags. Undviker conti numer för att jag tycker de slits på tok för fort!
av Lövet
Också nöjd komforten med Efficient grip. Då hade jag ändå 255/35-18 i dimension.
Frippan skrev:Jag hämtade ut en ny V40 CC måndags med originalmonterade Continental ContiSportContact 5 (225x50x17) och håller på att bli tokig på högt vägljud. Om man jämför på Bythjul.com så har Continental ContiSportContact 5 dubbelt så hög ljudnivå som Goodyear EfficientGrip Performance vilka jag har monterade på min andra bil. Den bilen blev väldigt tyst när de däcken monterades i våras. Går det inte att reklamera så byter jag nog ändå till våren trots att däcken är nya.
Dubbelt så hög ljudnivå??? Det skiljer ca 3 dB vilket är vad som krävs för att överhuvudtaget höra en skillnad. Det är möjligt att Goodyear är tystare men skillnaden mellan dessa däck kan inte vara annat än marginell.
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Fick idag monterat dragkroken jag hade liggandes, […]

löphjul multirem

Hej! Har samma fråga löste du detta? A[…]

2020 XC60 T8 Polestar Engineered Är det […]

Det finns på bildelsbasen , det som är […]