Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej,

Gjorde en tabbe häromdan. Lämnande bilrutorna öppna när det regnande. När jag kom hem var ena sidan av sätet skrynkligt (det var redan lite sedan tidigare).

Någon som vet hur man kan åtgärda detta?

Bild
Bild
Perra83 skrev:Om skinnet är blött och du torkar det med värme (minns inte med vad kanske hårtork...) så drar det ihop sig. Ja har läst eller sett Youtube klipp om det.
Hej, det här här är för 2 veckor sedan dock så det är ej blött eller fuktigt längre.
Skinnet behöver inte vara blött, skinn drar ihop sig vid värme - när man klär (tapetserar) skinnmöbler använder man sig av värmepistol för att få bort rynkor och sträcka upp skinnet då det är inte lika lätt att sträcka upp som tyg. Så pröva värma lite försiktigt.
Precis så där JA.

Som på jobbet en gång när ja förberedde ett verktyg. Då droppar vi i kalla vektyg i stora varma verktygshållare. Den gången glömde ja en adapter mellan hållaren och verktyget och kommer på det när verktyget är på plats. Snabbt som faan vrider ja runt hållaren som hänger i gafflarna på trucken för att hälla ur verktyget på golvet. De tunna Ejendals skinnhandskarna drog ihop sig som en torr spindel och sprack rakt öved handflatan. Både verktyget och händerna klarade sig bra. :oops:
Jag hade prövat med hårtorken, den vågar du elda på för fullt med, under 100° räcker för att sträcka skinnet, en värmepistol som maxar både 350°-550 ° är svår att kontrollera maxvärmen på och kan lätt bränna sönder skinnet!

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Däck till Volvo 245 GLT

Fälgar och däck passar utan problem, got[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]