Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

skall ge mig på att försöka att polera bort en misslyckad borttagning av fågelskit.

Har fått veta att man har försökt att få bort fläcken med i stort sett alla varianter av kem som fanns hemma i deras garage .

t-sprit , lacknafta , thinner ..... etc

Resultatet har blivit en ganska matt , vitblekt yta
kan dessvärre inte lägga upp någon bild, då bilen befinner sig 100 mil från mig just nu.
Lacken är en röd metallic lack (volvo S60 2001)

Räcker det med cleaner eller skall man använda sig av något starkare rengörings medel.
Någon variant av rubbing, innan man ger sig på att försöka polera med vax.

Brukar att använda mig av Mekonomens produkter, men vart rekommenderad av deras säljare när jag lyssnade där,
att istället satsa på Meguiars

Vad tror ni, hopplöst fall
Att det troligen inte kommer att bli helt bra är jag införstådd med, men målsättningen är att det skall bli bra mycket bättre än det är nu.
skalman65 skrev:Räcker det med cleaner eller skall man använda sig av något starkare rengörings medel.
Någon variant av rubbing, innan man ger sig på att försöka polera med vax.
Polerar gör man med ett avverkande medel, inte vax. Men testa först med cleaner, fungerar det inte så gå på med kraftigare medel.
skalman65 skrev:Att det troligen inte kommer att bli helt bra är jag införstådd med
Gör man rätt så ska det mycket till innan det inte går att återställa. Här är en variant:

.
Däck till Volvo 245 GLT

Fälgar och däck passar utan problem, got[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]

Volvo reservdelsnr: 32288517 Pris på Bilia: […]