Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej! Efter två år och 4500 mil har jag fått en hel del mindre repor på mer säg en 7-8 ställen. På något av dessa ställen är det kanske 5-6 repor som det ser ut som det hade varit en buske som blåst mot den. Jaja, oavsett varifrån de kommer borde de vara lätta att polera bort. Dock vill jag inte försöka själv även om det verkar vara standard för de som verkligen bryr sig om bilen här på forumet :-). Vad skall man räkna med för kostnad att få den polerad (och tvättad då först för att inte få fler repor :-) )? Det är alltså inte den här "spindelväven" som är lätt att få om man tvättar / torkar den och har lite damm i sakerna.

Jag har en jättebra rekondfirma som jag varit hos men som nu tänker ta hutlöst betalt (i alla fall känns det så, får väl se på era svar :-) ), så har någon något tips på någon seriös firma i norra Stockholm? Risken är ju att det bara blir tok om man ger till någon som inte kan hantera sakerna ...
Perra83 skrev:
Mr.Cap el Ditec tar betydligt mer så 2900kr är inte dyrt.
Första behandlingen, ja, men gör man sedan en gång om året är det ju längre än så.

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Däck till Volvo 245 GLT

Fälgar och däck passar utan problem, got[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]