Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Vento
Någon som vet om det finns solarplexus eller liknande till framrutorna?
vore smidigt ifall man vill åka heltonat!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jättesmidigt när man ska dra ner rutan för att lösa en p-biljett med mera också :wink:
av oldtimersmc
Tror knappast att de säljer sådana, skulle nästan kunna ta gift på att de inte gör det för att de skulle tappa respekt (seriositet) i sådan omfattning att det vore kontraproduktivt.

Men testa med mattsvart sprayfärg (maska noggrant) kan garantera att ingen ser ett skit vad som sker i cupen :D
av Droopy
jag tror TS är ute efter något som går snabbt att ta bort när han ska besiktiga.

Det fins en del avtagbara solfilmer, bla soyjafilm men gemensamt för alla dessa filmer är att de är väldigt grumliga och du får en pissig sikt åt sidan, men bryr du dig inte om det så ta nån av dom, de är enkla att montera.
av oldtimersmc
Bättre med sprayfärg för då stannar han hemma och vi andra slipper dessa kinderägg i vår omgivning.

Ett annat alternativ är att dra en tjock luva över huvudet, då ser man inte ett skit men omgivningen ser iaf åt vilket håll som huvudet vrids åt.
Användarvisningsbild
av joel80
Håller med oldtimersmc!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Finns ofta färdigskuren sojafilm (lätt att ta av), men den är så extremt dålig optiskt kvalitet på att jag nästan får gubb-grina lite över trafiksäkerhet. Lämna den till nån som är duktig och har märkesfilm, köp reservrutor.
av Vento
hur bra sitter soyafilm?
hur mycket är tillåtet att ha på framrutor?
det finns ju bilar som har en viss % toning på framrutorna orginal?
Användarvisningsbild
av ER
Minst 70% genomsläpp av ljus på främre sidorutor samt INGA färg eller filmskikt är tillåtna så i princip bara svagt originaltonade rutor lagliga då alla rutor har lite toning i sig så även ljusaste film blir för mörk och inte ens "säkerhetsfilm" är tillåtet enligt reglerna.
Vindruta minst 75% genomsläpp.
Att det sen slarvas från bes/polis/lagens långa arm i våran tjänst att beivra detta brott är bara att beklaga.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]