- lör 18 apr 2015, 10:54
#966867
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Vi äger en Volvo V50 2.0D 2007. Fick en ny/begagnad motorhuv för 1 år sedan pga vagnskada.
För runt 2 veckor sedan gjordes det en helrekond på bilen (ej lackförsegling) av en firma.
Lämnade in bilen i Måndags denna veckan för ytterligare en vagnskada, DOCK bara fram och bakdörr. Bilen såg bra ut i övrigt innan krockades och innan när bilen lämnades till verkstaden.
Igår när jag hämtade min bil så såg det till synes bra ut, kontrollerade ju bara det arbete dom gjort. Väl hemma så ser jag att huven ser ut som fan. En decimeterstor flaga av lacken/klarlacken är borta. WTF?!?
Åkte tillbaks å tog upp detta och han sa att dom skulle hjälpa mig med detta så än så länge inga problem. Han nämnde också att Volvo tydligen haft problem med den röda färgen och att dom bytt leverantör på den.
Men hur i helskotta kan det bli så här? Hur kan det bara släppa så?
Har dom gjort något på verkstaden eller kan helrekonden haft någon inverkan på det?
Är inte ute efter att hänga ut någon verkstad eller dyligt utan jag är mest nyfiken på hur detta kan uppstå?
Ja, dåligt att dom släppte iväg bilen så men nu skall vi inte klaga på någon utan intresserad av orsak osv på hur detta kan uppstå?
För runt 2 veckor sedan gjordes det en helrekond på bilen (ej lackförsegling) av en firma.
Lämnade in bilen i Måndags denna veckan för ytterligare en vagnskada, DOCK bara fram och bakdörr. Bilen såg bra ut i övrigt innan krockades och innan när bilen lämnades till verkstaden.
Igår när jag hämtade min bil så såg det till synes bra ut, kontrollerade ju bara det arbete dom gjort. Väl hemma så ser jag att huven ser ut som fan. En decimeterstor flaga av lacken/klarlacken är borta. WTF?!?
Åkte tillbaks å tog upp detta och han sa att dom skulle hjälpa mig med detta så än så länge inga problem. Han nämnde också att Volvo tydligen haft problem med den röda färgen och att dom bytt leverantör på den.
Men hur i helskotta kan det bli så här? Hur kan det bara släppa så?
Har dom gjort något på verkstaden eller kan helrekonden haft någon inverkan på det?
Är inte ute efter att hänga ut någon verkstad eller dyligt utan jag är mest nyfiken på hur detta kan uppstå?
Ja, dåligt att dom släppte iväg bilen så men nu skall vi inte klaga på någon utan intresserad av orsak osv på hur detta kan uppstå?


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986