Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Flodgrodan
Har provat söka på alla möjliga olika kombinationer och hittar inget.

Jag köpte mig en 2013 års V60 Summum i Januari, totalnöjd!

Sommardäcken som följde med var ett par 18" Sleipner, kollade upp hur de såg ut och de såg ju bra ut, packade in de 4 påsarna med däcken i bagaget och åkte iväg, la in dem i förrådet.

Så åkte jag på Euromaster i onsdags för att byta, 15 april you know. Har inte riktigt plats för ett par fälgar i förrådet då jag bor i lägenhet, så passade ju bra med däckhotell. (Off topic)

Nu till frågan, ska verkligen alla 4 däck vara "vinklade" åt samma håll? Sleipner har ju en vinkling som gör att den som "smalnar". Bild nedan.
Bild

Är det bara jag eller känns det inte som att "vinkeln" ska vara framåt på båda sidorna av bilen? Nu var ju alla 4 däck vinklade åt samma håll, så på vänstra sidan så blir det som åt fel håll. Hittade en som hade likadant på Garaget, så länkar hans bilder då jag glömde ta egna.

Bild
Bild

Ska det verkligen vara så? Kändes ju otroligt märkligt, känns ju som att det ska vara två versioner. ??:-/

MvH Robert
Inga konstigheter, likadant med exempelvis Ixion.
Jag tycker inte det är jätte snyggt så men vi är alla olika :). Nu syns det inte jätte mycket på Sleipner fälgarna som det gör på andra fälgar.
Se där! Då lärde man sig något nytt, såg rätt märkligt ut och började bli orolig att det blivit något fel. :)
Inte tänkt så mycket eller brytt mig speciellt mycket om fälgar då jag bara haft sunkbilar innan denna. :P

Tack för snabbt svar :D Väl mött!

Jag har lastbalanserare men jag tänker s&arin[…]

Det sitter en skruv i varje hörn, den är[…]

Koppling föll i golvet

Du har väl kontrollerat att du har tillrä[…]

Jadu.... jag förstår precis hur du t&au[…]