Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
Tja

Hoppas det är i rätt del av forumet jag postar denna, efter att ha läst en del så gäller det fälgar här

Finns de nån på forumet som skulle ta sig ann mina 18" R-fälgar till Volvo
En av de är kanstött och skulle behöva fyllas i innan slipning och målning de resterande tre är det bara och slipa
några småmärken men det jämnar man till hoppas jag.

ni hör ju, har ingen aning hur man gör det här därför jag vill att nån annan gör det åt mig.
Kan meka vad som helst men kan för sjutton inte lacka
Användarvisningsbild
av milktrucker
känner till en fälgrenoverare som heter hjulbiltens fälgrenovering
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Lånar tråden lite. Jag lyckas verkligen inte hitta någon i centrala eller strax norr om Stockholm, söker jag så förfärligt dåligt? :-)
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Såg dem men 4,5 mil och 40 min enkel resa :-(. Så hoppades på något närmare (men tack för svar!)
Användarvisningsbild
av P210
FSandstrom skrev:Såg dem men 4,5 mil och 40 min enkel resa :-(. Så hoppades på något närmare (men tack för svar!)
Ni storstadsbor är bortskämda! jag blåste 20mil enkel resa förra helgen för att köpa fyra fälgar med däck till vrakpris! Inget att tveka på och du gillar väl att rasta din Volvo :wink:
Kan rekommendera Intera, de gör bra jobb! fick fyra fälgar offset ändrade där när de fälgar som skulle passa min bil stack utanför skärmkanten, kostade 1200:- att få baksidorna nedsvarvad 15mm.
En kompis lät dem bredda en omgång 240 turbofälgar till 8", inte helt gratis men resultatet blev bra.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
:-). Man tröttnar ganska snabbt på Stockholmstrafiken. Tar fälgarna mer stryk av vintern om de är lite skadade?
Användarvisningsbild
av P210
Abolut! Aluminium och salt är ingen bra kombination, utan ett tjockt lager skyddande lack får korrosionen snabbt fäste! Bättra skadorna innan vintern...
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Får bli intera kanske då. Blir det lika bra som nytt, eller skall man kosta på sig nytt och försöka sälja de skadade? 1500 kr st är ju endel ...

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]