Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av emastar
Ska ha nån slags toming till min bil som är en volvo XC70 2005. Var inne på Solarplexius till jag hittade solfilm på solfilmskompaniet.se undrar nu om någon har beställt därifrån och monterat filmen. Är det smidigt? Eller är det lika meckigt som med vilken film som helst? Är halva priset mot vad solarplexius tar för sina "plattor" så det är därför jag är sugen på annat.
Användarvisningsbild
av milktrucker
film helt klart och på rulle.
sen måste du veta hur mycket du ska bränna på med varmluftpistolen. Om du är nybörjare så åkt till någon som kan så det blir bra
Användarvisningsbild
av P210
Solfilm är tusen ggr bättre än skramliga lösa Solarplexiuskivor!
emastar skrev:Är det smidigt? Eller är det lika meckigt som med vilken film som helst?
Om du menar att få den färdigskuren? inte värt pengarna, att rita av rutan genom att lägga filmen utanpå är det minsta jobbet, annars är det lika meckigt som vilken solfilm med klister som helst, d.v.s skulle du få ett skarp veck eller lyckas kleta ihop en filmbit totalt har du ingen mer...
Köper du på rulle är det bara att klippa till en ny bit.

Men har du aldrig satt solfilm på en bil förut och behärskar tekniken så är det värt varenda krona att få den proffsmonterad! Men räkna med 3-5000kr för fem rutor.
Alternativet är att testa film utan klister (finns på tex Biltema - en rulle kostar ca 60:-) tjockare och lättare att montera själv, bara blöt och tryck dit, blir det snett/bubbligt, ta bort och blöt igen etc.. blir du inte nöjd så köper du "riktig" film!
av emastar
Bempo skrev:Förslag: Kolla om det finns solskydd på Volvo till -05 och det är såna här jag menar

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic

Fungerar bra och enkla att montera om man får riktiga klamrar

länken funkar inte tydligen, sök på Volvo's art nr 31399212
Vad ligger dom på i pris?
av Cellen85
Hittade en firma I sthlm som jag ska till imorgon, har en v60 som ska få 7 tonade rutor. Skulle landa runt 3000kr med 5 års garanti. Polaren lämnade in sin bil där och resultatet blev riktigt lyckat :D
(solfilmcenter I sthlm)

Det sitter en skruv i varje hörn, den är[…]

Koppling föll i golvet

Du har väl kontrollerat att du har tillrä[…]

Jadu.... jag förstår precis hur du t&au[…]

Om jag kommer ihåg rätt så ligger[…]