Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Nån som testat denna produkt som påstås återge nybilsdoft?
Reimair® NewCar® Ambiente

Bild

Jag beställde en flaska från Tyskland för 250 spänn ink. frakt. Ska bli intressant att testa, även om förväntningarna är låga.
Står lite om produkten på svenska här: http://www.aromamarketing.se/nybilsdoft/
Senast redigerad av 1 Alucinor, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Annars är det enkelt att rengöra interiören och försegla ytorna och smörja skinnet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Tänk på att det står att den där är för tygklädsel! Om du har en XC70 3,2 låter det ju som en summum?
Användarvisningsbild
av Alucinor
Är ute efter doften bara. Tänkte först prova att ha medlet på en tvättsvamp eller liknande i bilen för att se om doften är nåt att ha. Om det är det tänkte jag då spraya på golvmattorna (som är textil) :-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skulle den lukta gott så kan du alltid dränka kupéfiltret med den doften :wink: :wink: Då får du fräsch doft så fort du kör igång kupéfläkten frågan är bara hur länge doften sitter i :wink:
Användarvisningsbild
av Alucinor
Nu har jag provat produkten. Mild, fräsch och behaglig doft. Inte alls lika frän som tex wunderbaum. Men jag kommer inte att köpa den igen, då den enligt mitt tycke inte gav den rätta nybilsdoften. Man kunde förnimma för mycket citrus för att det skulle påminna om "äkta" nybilsdoft. Får se sen när doften "lagt sig" om det blir bättre...
Användarvisningsbild
av Alucinor
Jakten på den rätta nybilsdoften fortsätter!

Kört nu ett tag med Chemical Guys Leather Scent som gav en riktigt behaglig läderdoft i bilen.
Dock är det ju inte riktigt den "äkta" nybilsdoften (även om de passagerar som åkt med bilen påpekat att det luktar "som nytt").
Bild

Nu upptäckte jag dock att Chemical guys även har en nybilsdoft! Någon som testat denna?
Bild
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej den har ja inte testat. Testa du så får vi snart veta hur den är :wink:

Min V60 luktar inget :shock: Förr kunde skinnstolarna lukta lite men inte i denna bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
Nybilsdoft är ju ganska varierande så det är enkelt göra reklam med. Vissa luktar inget andra luktar märkligt men den som lukta gott var nya XC90 jag provsatte på Bilia. :-)-)
Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]