Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Meco
Hej!

Har haft min bil i 3 veckor nu, i dag upptäckte jag första stenskottet på huven! Jag måste bara få uttrycka min besvikelse :) Jag vet, man får dessa parasiter förr eller senare, men av någon konstig anledning känns det som att stenskott är något man ser längre fram :)

Skumt märke var det, rätt litet men ser ut som att det är små kanter runt om själva märket där färgen liksom "böjts upp". Som om färgen är mjuk liksom, kanske är för att den är så pass ny vad vet jag.

Hur länge har ni andra klarat er med era nya bilar från synliga stenskot? :) Undrar också vad gör ni åt dessa? :)
Användarvisningsbild
av Alucinor
Nja. Sådär. Har lärt mig att ta en extremt mikroskopisk klick färg som precis fyller "gropen" som utgör stenskottet. Då brukar det bli hyfsat bra faktiskt. När det torkat ordentligt brukar jag gå på lite lätt med polering.
av Meco
Sitter och funderar på om detta lilla märke kan vara något från leveransen av bilen. Det ser precis ut som färgen är lite uppfläkt kring kanterna, alltså det är väldigt litet märke. Ett stenskott efter 3 veckor är inte det väldigt otur? Eller hur är det med er andra?
av Meco
GeBo skrev:en spräckt ruta efter tre veckor är otur
allt annat är normalt, iaf för årstiden ...
Så fullt normalt i mitt fall alltså? :)
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!