Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Enligt tester så är Contenital ContiIceContact bland toppen. Hakka 8 är dock vinnaren.

Contenital ContiIceContact tycks få sämre betyg gällande rullmotstånd.

Hur har ni uppfattat dessa däcken, låter det mycket ifrån dom, blir bilen törstig, och hur hanterar dom slasken före och efter snötiderna?
Hittade en uppsättning som rullat 200mil för 1/3del av priset av nya hakka 8.
- är man dumsnål som inte köper hakka. eller är man dum som inte slårtill på contenital.

[edit] hoppas på att svaret är att jag borde passapå för jag åkte och köpte dom nu. :wink:
Rumpnisse skrev:Hittade en uppsättning som rullat 200mil för 1/3del av priset av nya hakka 8.
- är man dumsnål som inte köper hakka. eller är man dum som inte slårtill på contenital.

[edit] hoppas på att svaret är att jag borde passapå för jag åkte och köpte dom nu. :wink:
köpköpköpköp!!! :-)-)
Rumpnisse skrev:Enligt tester så är Contenital ContiIceContact bland toppen. Hakka 8 är dock vinnaren.

Contenital ContiIceContact tycks få sämre betyg gällande rullmotstånd.

Hur har ni uppfattat dessa däcken, låter det mycket ifrån dom, blir bilen törstig, och hur hanterar dom slasken före och efter snötiderna?
Det beror nog på vilket test du tittar på, jag har sett ContiIce som segrare före Hakka 8 också. Du väljer som sagt mellan två toppdäck och blir säkert nöjd med bägge. Själv är jag nöjd med ContiIce.
Hej,
Jag har Contenital ContiIceContact 205/60/16 på min V70 D3 2014 och har kört hela förra vintern och nu den här vintern med dessa däck. Jag har inget att klaga på egentligen, kör i ur och skur 12 mil per dag (vanligtvis snö och is på vägarna nu men hittills i år har det inte varit mycket med det).
Ja de upplevdes som lite högljudda i början men sen blev det OK.
Hade Hakkapeliitta 5 på min förra V70 och de var också bra.
Jag kör 90-95 km/h på landsväg nästan hela tiden och för en typ av körning tycker jag Contenital ContiIceContact funkat bra.
/Bo
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!