Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#911813
Hej!
Bytte precis till vinterdäck och fick veta att mina Pirelli P7 sommardäck är lite olika slitna:
5.0
4.0
4.0
3.5
Tyvärr vet jag inte vilken sida dom satt på, det vet jag i så fall till våren eftersom jag
har dom på däckhotell
Jag tror att däckens mönsterdjup som nya, är ca 8,5 mm.

Hur skulle ni göra till våren om det var er bil? Byta alla fyra,
byta två i taget, eller på något annat sätt?

Ska jag byta, så kommer jag inte att köpa Pirelli igen
(j...a skitdäck, avseende slitstyrka) utan det blir nog Goodyear istället.

Kanske inte så bra att ha olika däck på olika axlar?

Alla kommentarer är välkomna.

Förresten, har premiumdäcken kortare livslängd nu förtiden?
#911841
Byter alltid två åt gången, sätter dom nya bak och kör slut på dom äldre fram. Vid nästkommande byte så hamnar nyaste bak och dom något äldre fram så man slår flera flugor i en smäll genom rotation och bara byta två åt gången och alltid se till att bakdäcken är bäst i alla lägen.
Med XC:n kan det möjligen bli annorlunda filosofi än denna standard jag kör efter senaste 10 åren+ och då har det alltid blivit så att dom med sämst mönsterdjup varit framdäck senaste rundan.
#987646
Efter att ha kört ytterligare några hundra mil till, bytte jag till 4 nya Goodyear EfficientGrip Performance. Det bästa jag har gjort på länge. Vi får väl se hur livslängden är på dessa, men bekväma, stabila o tysta är dom i alla fall. Kör med 2.8 runt om.
#987895
bra val att kassera de italienska spaghettidäcken som är totalt kass i alla tester

Man behöver inte koppla ur batteriet?

https://m.youtube.com/watch?v=SzT7Mx7PcmI Den fung[…]

Du har inte keyless, om jag förstår det[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap från[…]