Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Knorr
Hej

har en volvo s80 mörklblå med mörka lister runt om.
Nu ser dom ljusgrå randiga ut.
Tänkte kolla vad man kan använda sig av för att få tillbaka färgen som den ska va?

mvh
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det olackade plastlister är det concept vista som gäller, fantastiskt medel.

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu var det ganska prick ett år sedan jag smörjde in plasten på min XC60 sist med Concept Vista och den började se lite halvvissen ut om man som jag är pedant (för många såg den säkert helt ok ut). Efter tvätt, tork och maskering la jag således på ett nytt lager Conecpt Vista, och jisses va fin den blev igen. Den här gången eftertorkade jag med en bomullshandduk för att få den lite mattare än sist, och det verkar funka bra.

Så, en behandling om året funkar för mig, det tar inte mer än 2-3 timmar inkl. tvätt av hela bilen innan. Däremot skall den ju gärna stå i garage något dygn efteråt så plasten hinner suga upp ordentligt och så ytan hinner torka.

Två behandlingar och min 100ml flaska är nu halvfull. Så 25ml för en behandling av en XC60, snacka om dryg produkt.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
MartinS skrev:Nu var det ganska prick ett år sedan jag smörjde in plasten på min XC60 sist med Concept Vista och den började se lite halvvissen ut om man som jag är pedant (för många såg den säkert helt ok ut). Efter tvätt, tork och maskering la jag således på ett nytt lager Conecpt Vista, och jisses va fin den blev igen. Den här gången eftertorkade jag med en bomullshandduk för att få den lite mattare än sist, och det verkar funka bra.

Så, en behandling om året funkar för mig, det tar inte mer än 2-3 timmar inkl. tvätt av hela bilen innan. Däremot skall den ju gärna stå i garage något dygn efteråt så plasten hinner suga upp ordentligt och så ytan hinner torka.

Två behandlingar och min 100ml flaska är nu halvfull. Så 25ml för en behandling av en XC60, snacka om dryg produkt.
Ja det är ett riktigt trevligt och bra plastmedel :)
av Andis
Sökte och hitta denna tråd.

Ett tag sen den skrevs men stora tack för ert tips och länken till produkten.

Angående liknade produkter. Har provat flera andra och aldelles för kort hållbarhet på alla ett regn väder eller max en månad sen måste man på dom igen.

Ser fram mot att prova Concept Vista :-)

Bild
av Torparn12
Kapar den här tråden och efterfrågar något medel som är bra till rutlisterna, har provat ett par olika medel men dom är fortfarande grådassiga? Snubben som polerade bilen sist tyckte inte det var någon ide att maskera listerna utan körde med maskin på dom och ja resultatet blev inte vad jag förväntat mig.

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]