Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Något som har erfarenhet av Biltemas produkt för att polera slitna plastglas?

Eller är det bättre att lämna in?

Något förslag på någon som gör ett bra jobb i Jönköpingsområdet?

Mikael
Kör med autosol och blöt ytan ibland med vatten från en duschflaska ibland för att förhindra att det blir för torrt och grovpolerat.

Har själv polerat en massa olika bilars framlyktor med polermaskin och autosol. Ibland även fått våtslipa med 800-1200 papper för att få bort det värsta innan polering.

Att klarlacka en polerad ytan är totalt värdelöst. Det lossnar efter en stund och ska du sen polera upp ytan igen lär du våtslipa bort lacken innan.

Jag brukar ta lite autosol på en våt tvättsvamp och tvätta lyktorna med ibland. Då håller man glansen vid liv och ytan slät.
DandanRacing skrev:Läste i någon branshtidning för fordonsindustrin att vissa volvoverkstäder slipade och polerade och sen la på nytt uv skydd på strålkastarna.
bekräftar vad du läst.
2 lax för båda. 1100 för en strålkastare. Det är skadeverkstäderna som gör det och resultaten blr mycket bra, och det består länge.
Jag har testat på ett par tjänstefordon, använde då 3000 våtslip, en mjuk skumgummikudde med karborre, mins inet vad det hette, använde en ocilerande polermasin ( luftdriven ) och det var små 50mm kuddar. Korde över med grov rubbing efter våtslipningen. Det blev riktigt bra, inet som nytt igen såklart.

Jag hade lånat sakerna av en av Smartabs representanter ska väl tilläggas, men sakerna lär finnas att köpa ute i handeln ochså.
Vi slipar både plast o strålkastare av glas hos oss på rekonden o de verkar hålla bra, de bilar som kommer in för återbesök efter 1år verkar va bra fortfarande... De går o göra själv o svårt e de inte heller...
Det första som man får göra är att slipa ner hela glaset så allt som är dåligt försvinner. Sen kan man polera lite lätt med ett vanligt polermedel och maskin. Då är det lätt att se vart man behöver slipa mer.
500-1000-1500-2000 våtslip tror ja att jag använde sist. Sedan ett par olika polermedel och sist ett lackskydd.

Det är lätt att fixa själv.
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]