Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Adamp
Har en 850 1994 GL med 185/65R15 140 hk som fram däcken behöver byttas. Då jag körde med defekta stabilisator stag (åtgärdat med nya). Jag har kollat runt på många olika märken och kom för bi dessa http://www.skruvat.se/Landsail-Delinte-PW258008.aspx av märken Landsail märkningen ser bra ut men det finns ingen riktiga feedback om däcken. Många säger ett par är bra och andra säger det är totalt skit.... Är det någon som har erfarenhet av Landsail däck? annars är jag lite inne på 2 från dunlop för 500 st på skruvat. Det är bara fram som behöver byttas några andra bra för en rimlig peng? Har en budget från 0 till max 800 är ut efter det bästa för pengarna.
Senast redigerad av 1 Adamp, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har ingen åsikt om Landsail då jag inte vet något om de. Men man brukar som bekant få vad man betalar för. Jag skulle för den summan också titta efter Dunlop som du eller Falken som jag kört på innan och varit nöjd med dem. Eller så kan man ju köpa begagnade. Hör med däckverstäderna i din närhet vad de har på lager.
av Adamp
Nä stycket jag vet mycket väl att 800kr är snålt för två nya däck... Jag har en däckfirma jag praktiserat på så dom ska se vad de har för nåt hemma på måndag.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Bra däck är en billig livförsäkring åt oss alla ute på vägarna. Har du inte pengar så ta på avbetalning, går inte det så försök låna. Är stor skillnad på Bra & dåliga däck. Landsail är riktigt dåliga på blöta vägar, :*O/ & dålig bränsle ekonomi. Hankook är bättre men inte så mycket dyrare. Lycka till!

http://www.gummihuset.se/Sommardack/Det ... scroll=125
av JohnB
Det är just våtgreppet som är den stora skillnaden mellan budget och premium-däck. Jag hade sommardäck av kina-märket nexen på en 740 för några år sedan och dom blev livsfarliga bara det regnade lite men på torr väg var dom helt OK.
Ska tilläga en sak enligt tester av Landsail värkar det vara ett bra däck enligt aftonbladets tester ska det fått 8,6 av 10 men man måste betala för resultanten så har ingen lust att verifiera att detta stämmer men det var med bland de stora överraskningar i testerna enligt aftonbladet så bör vara bra. Fick två av märket interstate som jag ska sätta på snart, men de är sämre enligt märkningen från eu testerna. OCH man ska undvika beg däck till varje pris även märkes däck kan vara farliga allt handla om ålder och hur de körts med om de är bra så tumregeln är nya alltid bäst. Detta är min åsikt.
Adamp skrev:Ska tilläga en sak enligt tester av Landsail värkar det vara ett bra däck enligt aftonbladets tester ska det fått 8,6 av 10 men man måste betala för resultanten så har ingen lust att verifiera att detta stämmer men det var med bland de stora överraskningar i testerna enligt aftonbladet så bör vara bra. Fick två av märket interstate som jag ska sätta på snart, men de är sämre enligt märkningen från eu testerna. OCH man ska undvika beg däck till varje pris även märkes däck kan vara farliga allt handla om ålder och hur de körts med om de är bra så tumregeln är nya alltid bäst. Detta är min åsikt.
Snubblade över detta test som du nämner:

Landsail LS288
Pris
460 kr
Tillverkningsland
Kina
Omdöme
Testets stora överraskning. Bromsegenskaperna
är mycket bra och sidgreppet på våt asfalt duger.
Det styr snabbt, men blir lite nervöst på gränsen,
då bakhjulen vill sladda i väg. Det är tyst, fjädrar fint och rullar
lätt.

Bra
Bromsgrepp på vått, ljud och rullmotstånd.

Dåligt
Nervöst på gränsen, vill släppa bak.

Poäng
8,6

3 + av 5 möjliga.

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]