Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
XC90_Executive skrev:Har kört och testat på både flygfält och racebana så det var ganska bra test :wink:
Det här börjar dock bli lite fånigt... Alla som är vana att köra på bana vet att man tappar grepp om däckstrycket blir för högt.

.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag testar inte vetenskapligt. Sånt håller inte jag på med! :wink: Jag körde på bana och flygfält för att träna på att köra och bli bättre. Plus att få möjlighet att jämföra hur en bil beter sig med slitna däck och lite/mycket luft i däcken och hur olika biltyper uppträder annorlunda.

Det jag isåfall tycker är fånigt är att vissa tycker att 3,2 är groteskt mycket luft när det sitter på en 2,5 tons SUV med 407hk/640Nm :wink:

Vi kan lägga ner det, eftersom det inte leder någon vart. Jag vet iallafall vad jag föredrar och för mig är det helt okej att andra inte tycker samma! :D
av andersuw
XC90_Executive skrev:Jag testar inte vetenskapligt. Sånt håller inte jag på med! :wink: Jag körde på bana och flygfält för att träna på att köra och bli bättre. Plus att få möjlighet att jämföra hur en bil beter sig med slitna däck och lite/mycket luft i däcken och hur olika biltyper uppträder annorlunda.

Det jag isåfall tycker är fånigt är att vissa tycker att 3,2 är groteskt mycket luft när det sitter på en 2,5 tons SUV med 407hk/640Nm :wink:

Vi kan lägga ner det, eftersom det inte leder någon vart. Jag vet iallafall vad jag föredrar och för mig är det helt okej att andra inte tycker samma! :D
Visst! Var och en är förstås fri att tro vad hen vill. Fast själv föredrar jag förstås att tro på det som objektivt kan beläggas. Det brukar funka bäst när saker och ting sätts på objektivt prov. ;-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
Självklart får man göra som man vill. MEN Jag tycker man ska vara försiktig med(speciellt som moderator) att sprida information som avviker mot vad som fackmännen säger. Speciellt om man bara backar upp påståendena med subjektiva intryck, samt när det gäller saker som rör säkerhetsaspekter.

.
Användarvisningsbild
av SRT
Till TS.Kör du din S80 på 2.4 - 2.5 så blir det så himla bra så. :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fast jag representerar inte Volvo...

Jag skriver (precis som alla andra) vad jag vill. Det är upp till var och en att bestämma själv hur man vill göra. Jag skriver mina upplevelser och ni era. Jag har haft över 30 nya Volvobilar så jag känner att jag ändå har lite erfarenhet! :wink:
av Onkelmorra
Lånar denna tråd lite

Det är så att jag köpte hydrafälgar med däck på annons i helgen. Däcken fram är 225/45 r16 och däcken bak är 215/55 r16. Hur högt lufttryck passar bäst att köra i dessa? Drog i 2.5 runt om, men det känns som att i framdäcken skulle jag behöva pumpa i lite mer.
av Onkelmorra
robinb3rgsten skrev:Ja hade satt dom breda bak men de kanske bara är jag?
Det är regnmönster på dom bredare, och "vanligt" på dom smalare. Både herren som jag köpte hjulen av, plus två som följde med mig sa att dom dom regnmönstrade ska sitta fram. Dom smalare däcken har mycket mer mönsterdjup också så dom främre däcken kommer jag förmodligen ändå byta ut nästa år.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]

Hej! Min 940ltt -1996 är chippad i bräns[…]