Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
I OKQ8 gör det själv hall (uppvärmd), ca 1 gång var 14:e dag på vintern. Ibland när jag inte har lust med gör det själv så blir det en automat-tvätt istället.
/Bo
Nar jag bodde i Denver och dom saltade vagarna sa blev det hogtryck varje dag innan jag akte hem. Vi hade tvatt pa jobbet sa det var gratis och bekvamt.
Sen parkerade jag i garaget hemma sa inget fros fast.

Nu i San Antonio ar ju luften sa skitig att bilen ser ut som att den blivit overgiven efter tre dar parkerad ute. :(
Jag gillar inte automaterna med borstar, men jag har tur och har en $3-for-20-minuter self-service tvatt ett par kvarter bort.
GDS hall med minuttaxa. Sprayar hela bilen med avfettning och mirakelmedel, och sedan låter jag bilen stå i fem minuter innan jag åker in i hallen. Sen spolar jag av hela bilen där inne. Har tydligen tidsrekordet enligt kassörskan, 4 minuter i hallen = 8 kronor :D

Så länge det är plusgrader får man passa på...
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha.. 4min i hallen!! Fantastiskt.. :)

Vad använder du för avfettning och "mirakelmedel"?
av Uninium
Sen tvättholkarna med högtrycks tvätten kom till Gävle förra året så har jag tvättat mina bilar i dom flesta fall där.

Dock så ska jag börja köpa avfettning själv då det blir djävulskt dyrt i längden att köpa det där.

Du som bor i samma by Joel,har du provat tvätta bilen där? (Plantagen)
av umekille
Spolar av bilen på jobbet antingen utomhus nu när det är +
eller inomhus då jag har en pumpspruta med vatten och biltemas
högtryckstvätt eller vaxschampo i den och spolar av sen med
80gradigt högtrycksvatten . Jobbar jag får bilen stå och torka i
6-7 timmar i värmen.
Användarvisningsbild
av joel80
Unlock26: Jepp! När jag är i närheten brukar jag alltid svänga in där, senast igår innanjag lämnade in bilen på årsservice. :) Att ta med sig egen avfettning var en bra idé. :)

Annars brukar jag oftast tvätta hemma på uppfarten. Har högtryckstvätt och sånt här hemma.. och tvättar inte så att det rinner ner i dagvattenbrunnar. :)
Användarvisningsbild
av Funk
Att ta med sig egen avfettning var en bra idé
Tänk på att de flesta inte tillåter det bara, man kan bli portad.. Det har tydligen med reningen att göra, alla avfettningar "passar inte" i alla reningsverk.

/Thomas
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]