Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Du menar väl inte att du sätter dom sämsta däcken bak?!!?

(Ja nu är vi här igen med den diskussionen... men jag förstår inte att det lever vidare och att vissa fortfarande sätter sämts bak!?!) :)
joel80 skrev:Du menar väl inte att du sätter dom sämsta däcken bak?!!?

(Ja nu är vi här igen med den diskussionen... men jag förstår inte att det lever vidare och att vissa fortfarande sätter sämts bak!?!) :)
Ingen prestige med det, det är bara det att antisladdsystemet är så pass effektivt numera. Har man inte det, finns det inga bakhjul i världen som kan häva ett bakvagnssläpp.
Handlar väl om att inte få mer släpp än nödvändigt... Tillräckligt kraftigt släpp och antisladdsystemet kommer inte kunna häva det..
Har nu köpt nya Good Year Ultra Ice 2. Tillverkade för 6 veckor sen. 215/65-15 orginal storlek till Xc70 2004 års.

Så tysta härligt blev nog halva däck ljudet mot sommardäcken.
Var dom tystaste jag kunnde hitta klassade till 66 dB.
känner bara att jag måste smacka några på fingrarna nu. Satt o läste på nätet om vinterdäck och fick reda på att continental skickar däck till däcktestarna, men som vanligt fuskar de tyska kräken: testdäcken är preparerade för att vinna testet. Det är inte samma däck som kunden får. det var vikingcontact som var den fuskande vinnare.
Continentals försvar: det är andra som fuskar i testerna

så fy på er som stödjer en så korrupt tillverkare
Det är väl bara att ta ett par däck från hyllan. Jag förstår inte varför man ska göra däcktester på däck tillverkarna skickat.
milktrucker skrev:Satt o läste på nätet om vinterdäck och fick reda på att continental skickar däck till däcktestarna, men som vanligt fuskar de tyska kräken: testdäcken är preparerade för att vinna testet. Det är inte samma däck som kunden får.

Continental vann i Teknikens Världs vinterdäckstest med ett nordiskt dubbfria och fick bättre poäng än alla andra däck, inkl dubbade däck. Jag litar på Teknikens Värld så det vore intressant om de råkat bli lurade. Var läste du att de skickar preppade däck som är bättre än de man köper? Vore intressant att läsa om och att försöka kolla om det stämmer.
tror det var saxat från robert collin på aftonbladet
milktrucker skrev:tror det var saxat från robert collin på aftonbladet
Haha. Jaså den gynnaren. Honom litar jag inte på. Han kan skriva en "recension " på en bil och ge den betyg efter att ha sett den på en bilsalong. Exempel: hans första (och enda?) recension av Volvo XC60 runt 2008.

I sak kan han förstås ha rätt men jag vill läsa bevisen innan jag tror honom.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Byta torkarblad själv?

Har använt torkarblad från Bosch Aerotw[…]

Multiremmen på dessa bilar är tydligen […]

Koppling föll i golvet

Tack för snabbt svar, jag ska kolla hur b&ari[…]