- ons 09 okt 2013, 10:44
Dom är ju t.ex utformade för våra vintrar, rätt gummiblandning och har bra dubb.
Om någon letar "budget" är det ett bättre val än många andra billiga däck.. mest så jag menade...
Jag hade också gått på ett par Hakka 8 om jag behövde köpa nya idag.. Men de Continental / ContiIceContact 205/60 R16 jag fick med bilen har bara rullat ca 600 mil så det är nog någon säsong kvar på dem innan jag får byta. :)
Sånna här: http://www.bythjul.com/dack/Continental ... item=38515
1300kr/st är inte så jätteblodigt det heller..
MartinS skrev:Fast Joel, Hakka 5 är ju några generationer gamla. Inte dåliga på något sätt men dom är ju definitivt inte godkända att tillverkas idag.Dom är olagliga p.g.a nya regler för hur mycket dubb (av den gamla hårda sorten) man får sätta på ett däck, inte för att de på något sätt är undermåliga däck. De är bra mycket bättre däck än många budgetdäck som folk beställer istället, även om de är några generationer gamla. :)
Däck är för 95% av alla bilägare ett nödvändigt ont och man spenderar helst inte en krona mer än nödvändigt.
Väggrepp är underordnat. Jag har till och med hört talas om dom som kört med dubbfritt på ren is och försvarat det med att det är sker så sällan så det är inget problem
Dom är ju t.ex utformade för våra vintrar, rätt gummiblandning och har bra dubb.
Om någon letar "budget" är det ett bättre val än många andra billiga däck.. mest så jag menade...
Jag hade också gått på ett par Hakka 8 om jag behövde köpa nya idag.. Men de Continental / ContiIceContact 205/60 R16 jag fick med bilen har bara rullat ca 600 mil så det är nog någon säsong kvar på dem innan jag får byta. :)
Sånna här: http://www.bythjul.com/dack/Continental ... item=38515
1300kr/st är inte så jätteblodigt det heller..
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13