Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

wendtan skrev:Blev det något slut på polerings parodien Mojja? Eller fortsätter dina bekymmer?

Ja vad ska man säga. Är inte hundra nöjd med jobbets som utförts och orkar inte bråka mer med rekondarn. Han har ju gjort allt han kunnat för att bilen ska bli bra men tydligen räcker inte det för att tillgodose dom krav jag ställer,

Får helt enkelt söka mig vidare för att få det resulatat jag eftersträvar, har kommit i kontakt med en firma utanför växjö som är erkännt duktiga. Har planerat en resa dit lite senare i vår för att testa på detta. DOm lovar iallafall att man blir nöjd och man behöver inte betala om man inte är nöjd.

Synd bara att man måste åka 30 mil för att få bilen att se bra ut,

inget ont om ditec det duger säker åt 90% av befolkningen men inte åt mig. Har jag betalat 4000 för att få på lackskydd på en fabriksny bil så ställer jag vissa krav,

Dom hade inte ens yrkesheder någ att kompnesera på någotvis tvättade inte ens dörrgångarna på bilen dom sista två ggr jag lämnade in den trots att dom visste att jag fått ta ledigt från jobb och fixa skjuts 3 mil fram och tillbaka från deras center,

Kan verkligen inte rekomendera dom till någon fast mina erfarenheter sträcker sig ju bara till ett center finns ju 80 st andra som säkert är bra men jag tänker då inte prova några fler av dom.

//mojja
mojja skrev:Jo bilen lämnades in i morse på ditec igen ska hämta den imorgon eftermiddag och återkommer då med resultat..

M.v.h mojja
Jag glömde läsa en sida :oops: .. Tråkigt att de inte kan göra ett bra jobb! :x :-(O)
/Kalle
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger.
Det var tråkigt att höra mojja att resultatet inte blev riktigt bra! Vad är det som inte blev bra? Har du poler rosor kvar eller är den fortfarande repig? Ta och ge denna Ditec hall i Karlskoga fin reklam vi press och häng ut pajaserna så att andra kunder inte går på samma mina. Ordet servicemind vet dom inte ens vad det är. I mina öron låter det som det vore bäst om de la ner sin verksamhet.
HD skrev:Vill se bilder hur den ser ut nu....
Om du tar i starkt sol ljus så brukar man se holograms effekter vilket inte är helt ovanligt på mörka bilar...

Bilder kommer efter påsk nu packas bilen för färd mot trysil och en underbar skidvecka 8)
Parodin fortsätter :(

Tvättade bilen idag första ggn efter den sista poleringen nu när våren äntligen kommit och solen skiner. Allting någorlunda väl inne i gds hallen tills jag kör ut bilen i solen o ser hela sidorna upplysta av den underbara vårsolen. Resultate av förra poleringen är inte vackert det heller fortfarande fullt i polerrosor och en väldigt besviken mojja.

Åker åter igen dom 2 milena till mitt center ber kundmottageren följa med ut och titta på bilen utan att säga ett ord till.
Han följer med ut och ser själv eländet och jag frågar vad vi ska göra nu.

Han står och kliar sig i håret i ca 5 minuter innan han får fram att vi får ta bilen till örebro för få den omgjord. Han klarar helt enkelt inte av att få ordning på bilen.

Förklarade att jag inte hade tid med detta mer och nu får dom lösa hämtning av min bil och även ställa fram en lånebil som jag kan nyttja under tiden.
Han skall nu återkomma med hur vi ska gå vidare i ärendet efter att han varit i kontakt med ditec malmö som är huvudcenter.

Ingen rolig historia detta och jag hoppas verkligen ingen mer får vara med om detta elände.

//mojja
Mitt tips till dig och många andra är att kolla runt lite efter en "liten" reconfirma med bra betyg från kunder oberoende av varandrar. Jag polerar mina bilar på http://www.fordonsforadling.se/ helt enkelt på grund av att Klas på Fordonsförädling är så sjukligt pedant som jag är! Bara topprodukter OCH det är en helärlig kille som gör allt för att göra kunderna nöjda :-)-)
Dom har inte råd att ha en enda kund som blir missnöjd då dom inte har en stor kedja bakom sig som man vet gör bra jobb! En map-recondare kan göra ett dåligt jobb på ett par bilar lite då och då men då kedjan är så pass stor samt rikstäckande så "rider dom" på sitt annars så välrenomerande rykte, det kan inte en liten firma göra!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]