joel80 skrev:Nej det har jag inte, utan baserar det jag säger på de undersökningar och tester jag läst och sett. Jag har också utryckt osäkerhet på de delar jag inte är helt hundra på. Men klart, hos alla tester jag kan hitta, är att de är betydligt sämre på snö och is. Min mening är att för att kunna kallas riktiga vinterdäck ska fästet på snö och is väga mer än vad de gör på europeiska friktionsdäck.
Försöker klistra in en test i nån tidning jag hitta där conti europeisk dubbfritt friktion placera sig i topp, ja vann t o m, finns ett uppslag till efter med förlorare, kul att se att vinnaren det som jag råka ha och blev så kritiserad i nån tråd jag inte hittat än är lika bra som ett par hyfsade dubbdäck (!) på is, michelin å nokia t h, på allt annat slår de ju det mesta.
http://www.ladda-upp.se/bilder/vtvekbyglzizht/
[url=
http://www.ladda-upp.se/bilder/vtvekbyglzizht/]

[/u9]
http://www.ladda-upp.se/bilder/vtvekbyglzizht/
Nu är ju detta ett test, det säger ju inte sanningen förstås, men så kasst kan det inte va. (j@kla svårt få in en bild men länk finns alla fall)
Sen det jag blev kritiserad för var att jag kör på dessa året runt, okej de är inte de allra bästa på en riktig varm sommarväg men jag kan å andra sidan ta det lite lugnare då, har dock testar dom upp i 240, sen våga jag inte mer. Dock har jag ju överlägset bäst grepp av er alla under vår och höst då gummit är bättre anpassat och era sommar respektive vinterdäck inte är optimalast, sen är de lite sämre på is och jättevarm asfalt. Men det är ju bara ta det lite lugnare då. Är det snöstorm så går det oxå bra, jag kör dock inte snabbast av alla då, fast det händer oxå.