Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Har du någon bild på resultatet såsom det är nu?
Lackförsegling är inte pengarna i sjön om det görs rätt.
Jag lägger själv(top seal, brightguard, tough guard) och det har 1-1,5 års hållbarhet.
Det finns inget vax som normalt sett varar mer än i 6 månader.
agb007 skrev:Inse att all lackförsegling är bästa sättet att slänga pengar i sjön.
Hade det varit så fantastiskt och värt 4-5000 kronor så kan ni ge er på att Volvo och alla andra tillverkare hade
fixat ett sätt att få de pengarna själva. Vad som händer vid lackförsegling är att typ vanligt vax läggs på som jämnar ut kort och långvågiheten som gör att det ser jämnare ut.

Mojja du behöver inte oroa dig för att klarlacken "försvinner" 40-50 my finns det från början de kan även i klantfallet max tagit bort 2-3 my.
Det finns mycket kvar än.
Är det verkligen så onödigt? Vanligt vax? Ett vanligt vax håller väl inte över ett år som jag förstått att lackförsegling gör. Men det är klart att sen kan man ju diskutera priset. Jag gör ju ingen lackförsegling på min gamla 240, men hade jag haft en nyare bil kanske jag gjort det.
Tomas88 skrev:
agb007 skrev:Inse att all lackförsegling är bästa sättet att slänga pengar i sjön.
Hade det varit så fantastiskt och värt 4-5000 kronor så kan ni ge er på att Volvo och alla andra tillverkare hade
fixat ett sätt att få de pengarna själva. Vad som händer vid lackförsegling är att typ vanligt vax läggs på som jämnar ut kort och långvågiheten som gör att det ser jämnare ut.

Mojja du behöver inte oroa dig för att klarlacken "försvinner" 40-50 my finns det från början de kan även i klantfallet max tagit bort 2-3 my.
Det finns mycket kvar än.
Är det verkligen så onödigt? Vanligt vax? Ett vanligt vax håller väl inte över ett år som jag förstått att lackförsegling gör. Men det är klart att sen kan man ju diskutera priset. Jag gör ju ingen lackförsegling på min gamla 240, men hade jag haft en nyare bil kanske jag gjort det.
Säg så här du kan göra samma sak själv med ett bra vax för en avsevärt lägre peng.
Det jag blir lite sur på är att man lurar kunden att man gör ett superduper jobb med en superduper produkt.

Mitt förslag är köp ett dunder wax googla och applicera en skuggig dag.
Allt som gör att bilen blir mer lätttvättad är positivt.
Fluffen skrev:Finns ju bra lacksskydd man kan lägga själv som har längre hållbarhet än vax med bra resultat.
Vilket är det, och var köper man det?

Skulle lämnat in v70II àn på lackskydd, men efter denna tråd är man ju lite tveksam :?:
Jo bilen lämnades in i morse på ditec igen ska hämta den imorgon eftermiddag och återkommer då med resultat..

M.v.h mojja
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005