Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av matzen10
jchrister skrev:Om du visste vad vi har på jobbet, och det tror jag du vet. Inte är det vax iallafall. Tefcar är ett riktigt lackskydd. Du är väl insatt i Ditec så jag väntar på att du ordnar så vi kan göra en test
Jomen, *suck*, det var du som föreslog någon form av "duell"..Då är det rimligt att du ser till att det blir av på ett eller annat sätt oxå! Ta ansvar för dina påståenden om att Tefcar är såå mycket bättre! Om jag inte minns fel så frågade jag dig dessutom hur det skulle gå till men jag fick inget svar på det! Och som sagt, Ditec:s medel är det enda som är testat av Statens Provnings Anstalt (SPA) och bevisat sin funktion. Och nej, jag vill I N T E ha telenummer till någon du känner på Tefcar som kan förklara Tefcar:s metod till fullo.. Jag är intresserad av lackvård (men inte tack vare dina inlägg) och vill jag veta mer så tar jag fram relevant information på egen hand.
Tomma tunnor skramlar mest :roll:

Jag ska oxå vara så vidsynt och säga att jag kanske misstolkat dina inlägg i sin helhet men jag tror inte det. Övertyga mig om motsatsen så ska du få en offentlig ursäkt!

p.s. jag vet att du tidigare sagt att testet som SPA gjorde var "gammalt". Det är visserligen från 1988. Finns det någon annan testmetod idag? Har Ditec:s koncept ändrat sig i förhållande till nya kvaliteter på lacker eller var det inte nödvändigt när blyet försvann från lackerna? Kanske var produkten redan 1988 så välutvecklad att det inte behövs korrigering i formulan? Om t.ex. Tefcar skulle tänka sig en test som Ditec gjort hos SPA så skulle det ju, mer eller mindre, tvinga fram andra aktörer till samma sak; för att berättiga sin existens och inte bli utkonkurrerade. d.s.

M V H
---> Matz
av OC-RA
Man blir alltid salig på sin tro.
Att ni bara orkar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
av matzen10
OC-RA skrev:Man blir alltid salig på sin tro.
Att ni bara orkar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo.
Och en del frågetecken behöver rättas ut, så är det bara. Åtminstone om någon klankar på något som jag tycker är bra, och flera verkar intresserade av, utan att behöva stå upp för det på ett vettigt sätt :roll:.

Om jag påstod, utan att behöva förklara mig ytterligare, att SAAB är en bättre bil än Volvo eller att Anebyhus bygger bättre hus än Värsåsvillan så blir det inte så bra.. Och om du frågar mig varför på dessa punkter så svarar jag med att ytterdörren är bättre isolerad och du kan få telenumret till Anebyhus representant så kan han förklara för dig!
Men visst, jag har oxå funderat, för flera inlägg sedan, att strunta i en värdelös argumentation. Å andra sidan är det ju bra att de som ännu inte blivit "saliga" kan få argument att göra sitt val! Trots allt handlar det om en del pengar som ska investeras. Oavsett vilket val man gör så finns det ett litet underlag att ta med sig när man söker mer information, menar jag!

---< Matz
av OC-RA
Jo då , jag har förstått vad ni menar , men ni kommer ju aldrig till pudelns kärna. Jag vet inte hur många inlägg jag läst om det här. Men för min del får ni gärna hålla på seklet ut , jag bara undrade som sagt hur ni orkar. :lol:
av Daddan
Utan att nämna någon "segrare" i denna segdragna kamp:
Kan det inte finnas åtminstone två likvärdiga behandlingsmetoder utvecklade som båda är bra?

Så slipper vi skinna en pudel och kriga i all oändlighet. Fast ni kanske gillar det? ;)
av matzen10
OC-RA & Daddan: Jo jag gräver ner stridsyxan på en gång. Det lät så låångt med "seklet ut" :-) och vem som "vinner" skrivmatchen är inte det viktigaste.
Nu har ni, och flera, gjort klart att det är nogtjatat på sandlådenivå! Hoppas bara att "vi" inte skrämde bort någon under tiden! :oops: Det var inte meningen..

M V H
---< Matz
av OC-RA
Det tror jag inte, det är ju sånt här som hör till på ett forum.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA:
av Lindfalas
Ditec har jag lite svårt för, Liksom Mr Cap. Mest för jag har tagit hand om bilar som kommit därifrån.
Inte dirket imponerande och håller inte skyddet bättre är det bara tråkigt.
Detic har för övrigt kursat här på grund av allt skit och dåligt arbete som kommit från dem. Hoppas dock att inte det är så på flera ställen dock.

Greetz
av jbl
Men så är det ju inom alla bransher. Både bra och dåliga.

Ditec och Mr cap skydd isig är inte dåliga men det är ett hantverk att utföra för att få det bra.

Är killen eller tjejen bakom polermaskinen inte duktig så blir det även ett dåligt resultat med tefcar skyddet.
av Lindfalas
jbl skrev:Men så är det ju inom alla bransher. Både bra och dåliga.

Ditec och Mr cap skydd isig är inte dåliga men det är ett hantverk att utföra för att få det bra.

Är killen eller tjejen bakom polermaskinen inte duktig så blir det även ett dåligt resultat med tefcar skyddet.
Tja Mr cap behandlingar kan jag inte säja jag sett en bra behandling än.
Dessutom är ju hållbarheten inte speciellt länge.
1 år sen måste du lägga på det igen.
Ditec är inte så mycket bättre på den punkten heller.

Greetz
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]